This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Weer gepakt (2x in 2 week) wat nu???

Weer gepakt (2x in 2 week >2kw) wat nu???

Ik ben weer gepakt,weer op de rollenbank en uiteraard weer over de 2kw. En hij is voor controle in beslag genomen.
Gaan ze nu kijken hoe hard de scooter echt gaat?
Want die gaat 95digi. Kan hij hierdoor in beslag genomen worden? helemaal omdat ik net vorige week gepakt ben met meer dan 2kw.
Mijn verklaring was trouwens dat ik anders beroofd word als ik 50 rij . Maar ik heb al meerdere keren mensen achter me aan gehad die mijn scooter wilden.
En hoe lang duurt die controle eigenlijk?

groetjes
 
Last edited:
ze gaan kijken naar je onderdelen denk ik al dat soort geneuzel hoelang het duurt weet niemand denk ik maar als jij maar beetje druk op de ketel houd, willen ze weleens hun best doen, 50 rijden omdat je anders beroofd word 8P zeg dan dat je niet kan meekomen in het verkeer en auto's je teveel afsnijden enzwo.
 
Originally posted by AlbertJ
Maar word de scooter niet voorgoed ingenomen?

Nee joh . In principe mag ie ook helemaal niet meer in beslag worden genomen. Maar niet alle korpsen zijn even consequent. Zal wel weer een boete van 180€ worden.
 
Hier valt weinig over te zeggen...het ene corps draait álles eraf en bij het andere krijg je ''gewoon'' een bekeuring.

Het kan wel zijn dat je voor moet komen met 2kw>
 
Ik heb trouwens geen bromfiets-certificaat, hij vroeg ernaar en toen zei ik dat ik hem was vergeten. Hij vroeg toen of ik wel 1 had, ik zei daarop ja. Gaan/kunnen ze dit uitzoeken en maakt dit wat uit met meer dan 2kw vermogen? Of krijg je hier alleen maar een extra boete voor?
 
ik zou em dan niet zelf ophalen
maaar door iemand met een bromfiets certificaat
 
dit kunnen ze wel uitzoeken en ik denk dat je daar dan ook een boete voor krijgt. Ik dacht dat dat €56,- was.
 
Zoveel moeite gaan ze er MEESTAL nier voor uitgeven. Vaak mag je hemzelfs zonder in beslag name van onderdelen mee naar huis nemen. Toch zou ik jou pa of zo dat ding laten ophalen ze kunnen er alsnog naar vragen en dan sta je daar met je mond vol tanden.

Wel terug laten lopen he . Boete zal je ongetwijfeld wel krijgen.
 
Het gaat wel lang duren dat je je scooter terug ziet.was bij een maat van mij ook en dat duurde langer dan 2 maanden.
gewoon kut dus..
 
Originally posted by macio
En wel op de openbare weg rijden? Sorry hoor: {!SUKKEL!

Je hoeft je er niet voor te verontschuldigen hoor {! MORAALRIDDER!
Trouwens als ik bijna mijn motorrijbewijs heb ga ik niet snel nog ff mijn certifcaat halen 8P

Voor de anderen bedankt voor de replys!

groetjes
 
Last edited:
Originally posted by Ratcha
dit kunnen ze wel uitzoeken en ik denk dat je daar dan ook een boete voor krijgt. Ik dacht dat dat €56,- was.

58 was het een jaar geleden en nu geloof ik 60 ( haha, die lui moeten ook meegaan met de inflatie he 8P )
 
Heb je je autorijbewijs ook nog niet? Als je die hebt mag je ook gewoon op een scooter rijden.
 
[

lees ff goed en print het uit hier staat dat je 4 kw mag hebben. [/B][/QUOTE]

Dat zijn de vierwielige voertuigen die 4 kw mogen hebben, en dus niet de ''gewone'' brommers/scooters.
 
Jah maar wel goed zo ben ik ook onder me 1.8 kilowatt uitgekomen met een bezwaarschrift erbij