This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Weer een kenteken vraag

Jorne

Turbo Turbo!
Hallo allemaal,

Nu heb ik een vraagje, ik rij nu weer een paar dagen rond op me Derbi, en ik zie iedereen met kentekens rijden.. kom ik aan met me verzekeringsplaatje; maar nu weet ik dus niet meer zeker:

Moet je nu wel (vanaf 1jan. 2006) al een kenteken hebben, of niet?

-Jorne
 
http://www.ishetgeenplaatje.nl/

31 oktober 2006
De laatste dag dat bromfietseigenaren via de eenvoudige schouwing voor hun bestaande bromfietsen een kentekenbewijs kunnen aanvragen.

1 januari 2007
Het bromfietskenteken is verplicht.
Bromfietsen zonder kentekenbewijs en kentekenplaat mogen de openbare weg niet op.
 
P-J said:
dit is toch voor nederland denk ik
Klopt,


Makkelijkste is om gewoon in mei als je verzekering vervalt over te stappen of als je hem toch al wegbrengt voor een beurt ofzo(weet niet hoeveel mensen dat hier doen)
 
hoe zit het dan met de motorblok nummer want ik heb hem er niet op staan

en op de site staat ook geen advies daar over wel dat je hem moet hebben
maar ook weer niet dat het verplicht is
 
Is idd niet verplicht om die erbij te hebben. Alleen je framenummer en type goedkeuring is voldoende.
 
maar ja blijft wel kut

mijn scooter heeft ook geen NL-goedkeurings nummer zit je dus weer met een probleem wat een gezijk allemaal


edit//

heb wel een zapmo nummer op me scoot is dat niet toevalig een goedkeurings nummer of begint die met NL>
 
Ik heb ook ff een misverstandje :

Ik heb wel een framenummer... wel een motornummer, maar geen andere papieren? zoals type goedkeuring.

Als ik hem naar de schouwing breng ze bekijken hem zien me Frame en motornummer en ze noteren dat. ik heb verder geen papieren krijg ik dan gewoon de benodigde papieren voor me plaat (over 8 maanden )
 

Is nog een nummer wat in je frame staat ergens(hangt af van merk en type) gewoon naar dealer(schouwer) brengen en die helpt je wel verder
 
Zodra ik mijn scooter laat keuren bij een dealer, is het dan ook verplicht om verzekerd te zijn?
 
Dan heb ik ook nog wel een vraag. Scooter is gekeurd, kenteken aangevraagd. Is het verplicht om direct een plaat te laten maken en te monteren, of mag je hier nog even mee wachten, tot 1 mei bijvoorbeeld (wanneer je oude plaatje niet meer geldig is)
 
nee ik dan kreeg avgelopen week brief van unive binnen dat de nieuwe verzekering er aan kwam.
me ma de papieren invullen staat er wat si uw kenteken plaat nummer dus me ma aan mij vraagen die heb ik dus neit wij bellen zegt die doos jah je kan pas verzekering afsluiten als je je plaat heb :$ :$
 
Ik heb wel een brief gehad om het zootje over te schrijven als ik m'n kenteken heb ja... Maar het lijkt me dat ik dat niet direct hoef te doen als ik alles in huis heb, aangezien hij nog verzekerd is tot 1 mei in de 'oude stijl'
 
Ik kreeg vandaag m'n kentekenbewijs binnen van de RDW, zag ik tot mijn verbazing dat mijn TGB 3,1 kW heeft.

Wat zijn dat nou weer voor grappen, kom ik hiermee voortaan weg bij de rollerbank of hoe zit dit