Wat voor vertanding?

Cobus

Well-Known Member
hallo,

Ik heb hier een adly rocky, met 70cc (k-star), top performance nardo, en een 12 mm carb.....

het loopt ongeveer 50, en maakt niet uit met wat voor afstelling maar hij wil niet harder :( met std cylinder ging hij 60.

De carb is goed afgesteld, (bougie mooi bruin)

Nu werd mij verteld dat je een andere vertanding moet hebben, om harder te kunnen.

Welke vertanding raden jullie mij aan?

MVG,
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk niet dat het verstandig is andere vertanding erin te zetten.
Er zal vast nog wel ergens een begrenzer zitten oid.
Of iets niet goed in de afstelling.

en dat spreekt voor zich als je met een std cil al harder ging dan dit....
 
A-Bizar said:
Ik denk niet dat het verstandig is andere vertanding erin te zetten.
Er zal vast nog wel ergens een begrenzer zitten oid.
Of iets niet goed in de afstelling.

en dat spreekt voor zich als je met een std cil al harder ging dan dit....

Er zitten geen begrenzers in, Prop is er uit, membraan is niet begrenst.....

het enigste wat overblijft is de vertanding, anders zou ik het echt niet weten, alvast bedankt ;)
 
kan wel hoor , het kan namelijk zijn dat zo'n ding een hele korte vertanding heeft die veel te kort is voor een 70cc , maar dan nog zou die wel wat sneller moeten gaan dan dat ie met std cilinder doet.

of je afstelling is voor geen meter goed of er zit nog een begrenzer op , electrisch mischien
 
paulus 88 said:
omega zwarte trekveertjes zijn erg sterk en een orginele drukveer is wat slap voor deze setup. als eens je koppeling proberen af te stellen?
Dan ga je ook zoveel harder :rolleyes:

Vertanding is imo het probleem niet, zo'n absurd kort vertand blok lijkt me vrijwel onmogelijk.
 
ik heb een keer een soort van Rapido Pista gehad , alleen dan een duits ding , volgens mij een rex oid , daar zat wel een hele korte vertanding in , die liep amper 60/65 , toen een langere polini vertanding erin liep ie 80/85 (teller ging niet verder) maar maakte nog vrij veel toeren , ding trok wel snel op :)

mja , als je wilt weten hoe lang je vertanding is moet je m even los pakken ,zit niks anders op
 
melf #50 said:
ik heb een keer een soort van Rapido Pista gehad , alleen dan een duits ding , volgens mij een rex oid , daar zat wel een hele korte vertanding in , die liep amper 60/65 , toen een langere polini vertanding erin liep ie 80/85 (teller ging niet verder) maar maakte nog vrij veel toeren , ding trok wel snel op :)

mja , als je wilt weten hoe lang je vertanding is moet je m even los pakken ,zit niks anders op

hahaha, geweldig.... zo één heb ik er ook gehad, veel toeren en een top van 65 :D

dus er zit niks anders op? dan ga ik er even mee bezig, thanks voor reacties :)
 
probeer ook eens een grotere carb te nemen, werkt ook altijd iets. Ik denk dat het de vertanding is. Met men viper met 70 cc kwam ik ook amper over de 80, toen met een aerox vertanding erin liep ie zowieso al weer een stukje harder, ruim 90-95
 
mastervanloon said:
probeer ook eens een grotere carb te nemen, werkt ook altijd iets. Ik denk dat het de vertanding is. Met men viper met 70 cc kwam ik ook amper over de 80, toen met een aerox vertanding erin liep ie zowieso al weer een stukje harder, ruim 90-95

ja maar het gaat erom dat ie met std cilinder al 10km harder liep dan dit.
Vertanding word niet korter als je een 70cc monteerd.

Er zit dus gewoon iets anders fout. Dit op lossen door langere vertanding te monteren vind ik echt fout.

Het kan goed zijn dat als alles straks wel in orde is , je scooter als nog maar 65 a 70 gaat. Dan zou je kunnen kijken voor vertanding imo.
 
A-Bizar said:
ja maar het gaat erom dat ie met std cilinder al 10km harder liep dan dit.
Vertanding word niet korter als je een 70cc monteerd.

Er zit dus gewoon iets anders fout. Dit op lossen door langere vertanding te monteren vind ik echt fout.

Het kan goed zijn dat als alles straks wel in orde is , je scooter als nog maar 65 a 70 gaat. Dan zou je kunnen kijken voor vertanding imo.


je kunt vinden wat je wilt ,maar dat hij gewoon even kan kijken hoe lang zijn vertanding nou is is gewoon niks verkeerds aan , dit moet je toch weten, dit omdat je bij deze scooter niet weet hoe lang de vertanding is (of hoe kort) , je kunt beter weten wat er in zit dan dat je op de gok wat moet doen , en waarschijnlijk moet er sowiezo langer in. je moet eerst de grote dingen voor elkaar hebben voordat je de kleine dingen doet.
 
Back
Top