Wat raden jullie me aan?

-Mikey-

Well-Known Member
Yo Geachte tuners.

Ik had een vraag welke vario + koppeling en 't nodigde raden jullie me aan om een autowheelie temaken in combinatie met een polini evo 50cc snel cillinder aan.. want ik heb die cillinder namelijk al, ik hoop van jullie tehoren.

Mikey,
 
Advertisement - register to remove this

malossi mhr vario en delta clutch!!

autowheelie zal meer van je afstelkunsten afhangen dan van welke vario

polini evo vario is ook een goede vario!
ik heb alleen ervaring met mhr vario en koppeling!!
 
ik zou het ook met een delta en een malossi vario doen , een c16 pijp of een gewone simpele Evo 50 uitlaat die speciaal berekent is door polini op die cilinder.
overrange set zal ik persoonlijk niet aan beginnen , dat is gewoon domweg investeren.
een 21mm carb moet voldoen.
wat je ook e.v.t kan aaschaffen is een ventielvar voor op je vario , de vario krijgt hierdoor een andere "gradenhoek" krijgt zodat de v-snaar beter kan uitlopen als k t goed zeg..
wat de krukas betreft durf ik niet veel te zeggen , met dit soort hoogtoerige 50cc cilindertjes zal ik niet al te lang op een std. krukas blijven rijden mits je lagers gewoon goed zijn en de keerringen maar daar moet tegne over staan dat je smering wel 100% perfect moet zijn.
anders zal ik een rito of een doppler as aanschaffen met C3 lagers.
wat je ontseking betreft kan je die misschien iets vervroegen met een spie. alleen ik ben bang dat ide op de duur op zijn top toch gaat haperen.
misschien kan iemand anders hier nog wat aan toevoegen.
er komt zkr meer bij kijken met een zeer hoogtoerige 50cc dan alleen een kopp. en een andere vario om een leuke wheely te zetten dus weet wel waar je aan begint...

Suc 6 verder ;)
 
Als je niet al teveel geld kwijt wilt zijn, kan je ook:

Mhr vario-tje
Overange snaartje
Pia 128 mm poullies
En een delta dingetje.

Omdat je overbrenging in het begin dan groter is, zal die feller omhoogkome. Beetje hetzelfde idee als een overange, alleen zal er dan ergens rond de 70/80 een dip zitten. Maar dat is alleen op te losse door een overange te kopen.
 
zou een evo50 pijp gaan gebruiken , in combinatie met MHR vario , gele drukveer en Hebo koppeling en dan goed afstellen.

autowheelies zul je niet zomaar maken , vind het btw ook BS , je moet gewoon zelf een wheelie maken.....
 
melf #50 said:
zou een evo50 pijp gaan gebruiken , in combinatie met MHR vario , gele drukveer en Hebo koppeling en dan goed afstellen.

autowheelies zul je niet zomaar maken , vind het btw ook BS , je moet gewoon zelf een wheelie maken.....

autowheelies kunnen wel, maar met een 50cc gaat dat gewoon niet, tenzij je aan het achterste topje van je scooter gaat staan en aan de stuur gaat trekken.. maar op die manier kan je met je std cil ook wheelies maken :|

neem dus een 70cc of ga met een 50 ''''snel'''' elke keer achterover leunen en rukken aan het stuur :rolleyes:

ONTOPIC//

neem een mhr2000 vario die zijn goedkoper dan de evo en ook gewoon goed.
 
ik weet wel zeker dat je daar weelies mee kan maken!!
mits men niet kan/wil veilen.

en vooral met zon setup, ik heb namelijk mijn oom geholpen met zijn special evo scooter man dat ding was SNEL... en weelies geen probleem.
maar je meot wel ervaring hebben anders word het niks :P:P

groetjes bartjan
 
Ziggo said:
ik weet wel zeker dat je daar weelies mee kan maken!!
mits men niet kan/wil veilen.

en vooral met zon setup, ik heb namelijk mijn oom geholpen met zijn special evo scooter man dat ding was SNEL... en weelies geen probleem.
maar je meot wel ervaring hebben anders word het niks :P:P

groetjes bartjan

ja leuk voor je. het gaat zich hier niet om wheelies maar om vario's en koppelingen.

ontopic: Ik zou voor de Evo overrange gaan maar goed dat is mijn keus.
Malossi overrange is ook zeker goed, en ik zeg ook niet dat Evo beter is maar ik denk dat het voornamelijk gaat om het gevoel erbij. je moet gewoon kiezen waar jij van denkt dat ie goed is. evo overrange is wel wat duurder dan die van malossi.
 
Back
Top