???wat moet ik doen???

zip076

Well-Known Member
hoi.

ze hebben gister avond me scooter(gilera runner rst 2007) proberen te stelen
zucht.gif
.
en nu is me stuurslot en contactslot kapot me buddy ga niet meer open hij gaat niet meer aan helemaal nix meeer
confused.gif

wat moet ik doen om dat te maken en wat moet ik kopen en hoe moet ik dat maken ???
confused.gif

Advertisement - register to remove this

1. doe eens even normaal anders zal niemand je helpen.

2. ga maar naar de dealer want het komt anders niet goed.

of toon initatief door gewoon projecten enzo op het forum door te kijken leer je een hoop van.

koop een nieuw contactslot. zet die er in sluit aan hoe je het los heb gehaalt.

stuurslot weet ik niet of dat er weer nieuw op kan nog eigelijk noog gehoort.

je moet inderdaad gewoon een nieuw contact slot kopen, hier zit gewoon een stuurslot in ( dit is gewoon een metalen staafje dat in je t-stuk schuift )

en voor het te vervangen moet je maar 2 schroefjes uitdraaien. dat zal je dus wel lukken.

Ik denk alleen dat het gat waar de stuurslot pen in valt uitgelubberd is en dus moet je of een hele nieuwe voorvork kopen, of gewoon zonder stuurslot en altijd een kettingslot gebruiken.

`nee maar ik weet wel hoeze eruit zagen het waren 2 marokaan (nix tegen marokanen bedoelt hoor ;)) en ze reden op een aerox donkerbauw/zwart met geel in Breda

`nee maar ik weet wel hoeze eruit zagen het waren 2 marokaan (nix tegen marokanen bedoelt hoor ;)) en ze reden op een aerox donkerbauw/zwart met geel in Breda

Toen ik het eerste bericht las dacht ik al niets anders eerlijk gezegd...
Naja zoek ze en trap ze kut hard van hun aeroxje af =).

En je kunt btw eerst ff je kappen loshalen en kijken wat er nou precies is beschadigd, dan weet je ook gelijk of het uberhaupt ZIN heeft om een nieuw slot aan te schaffen ;).

Je zult idd nieuwe sloten moet kopen. Trouwens het gat van het stuurslot van een runner kan bijna niet uitlubberen. Aangezien die volgens mij in de steel gaat van de voorvork en dat is veel steviger dan als die alleen in het stuur zal gaan.

En sloten vervangen is eigenlijk zo makkelijk nog niet, aangezien die beveiligd zijn. Anders zou iedereen zo je scooter kunnen jatten en het slot vervangen..

Je hebt er wel speciaal gereedschap voor nodig. Want opnieuw een gat boren in je frame kan ik je niet aanraden.

1. het is zeer gehard staal, je boortje zal er alleen maar kapot erop lopen.

2. Je zal nooit meer een 100 procent gat kunnen boren in het frame, want de boor zal zich gaan proberen te vreten in het zachtere staal en dat is je frame, waardoor het gat schuin komt te zitten..

Dus koop alvast nieuwe contact sloten en laat er een gecertificeerd bovag dealer erna kijken.

Back