Wat mis ik? Vespa lx

joeydemon

Active Member
Goedemiddag,

Ik heb mijn scooter omgekeurd van snor naar brom. Echter krijg ik hem niet harder dan 45 km op de teller. Het volgende heb ik gedaan:

-sproeier 80
- cdi met begrenzer (de goedkope)
- 6.5 gr rollen op een Malossi vario
-witte drukveer
-nieuwe snaar
-nieuwe bougie
-geen vario ring aanwezig

Wat heb ik gemist waardoor hij Max 45 op de teller gaat?

Met de multivar trekt hij voor een 4 takt oké, maar zonder multivar ging hij net zo hard. Het is een 4t 2v ik heb een zip gehad met hetzelfde blok die zonder Malossi vario en alleen ontgrenste cdi 60 op de teller ging.

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Goeiedag,

Ik lees graag even mee. Heb hetzelfde probleem met bijna dezelfde setup.

LX50 4t 2v;
- nieuwe sproeier 82
- nieuwe 6.5 rollen in Malossi Multivar
- nieuwe witte drukveer
- nieuwe snaar
- nieuwe bougie
- kleppen gesteld op .10 en .15
- nieuwe Malossi luchtfilter
- geen varioring aanwezig
- nieuwe Ducati gele stekker CDI

Gaat niet harder dan 45km/h - 50km/h.

Heb uit ellende maar een grijze Ducati cdi besteld, in de hoop dat die wat helpt.. maar begrijp niet zo goed wat ik verkeerd doe.
 
Last edited:
Goeiedag,

Ik lees graag even mee. Heb hetzelfde probleem met bijna dezelfde setup.

LX50 4t 2v;
- nieuwe sproeier 82
- nieuwe 6.5 rollen in Malossi Multivar
- nieuwe witte drukveer
- nieuwe snaar
- nieuwe bougie
- kleppen gesteld op .10 en .15
- nieuwe Malossi luchtfilter
- geen varioring aanwezig
- nieuwe Ducati gele stekker CDI

Gaat niet harder dan 45km/h - 50km/h.

Heb uit ellende maar een grijze Ducati cdi besteld, in de hoop dat die wat helpt.. maar begrijp niet zo goed wat ik verkeerd doe.
Ik sta op het punt om hetzelfde te doen of de gele te bestellen en die dan te ontgrenzen. Heb net een filmpje gemaakt hoe hij optrekt naar de 45..

 
Goeiedag,

Ik lees graag even mee. Heb hetzelfde probleem met bijna dezelfde setup.

LX50 4t 2v;
- nieuwe sproeier 82
- nieuwe 6.5 rollen in Malossi Multivar
- nieuwe witte drukveer
- nieuwe snaar
- nieuwe bougie
- kleppen gesteld op .10 en .15
- nieuwe Malossi luchtfilter
- geen varioring aanwezig
- nieuwe Ducati gele stekker CDI

Gaat niet harder dan 45km/h - 50km/h.

Heb uit ellende maar een grijze Ducati cdi besteld, in de hoop dat die wat helpt.. maar begrijp niet zo goed wat ik verkeerd doe.

heb het een en ander uitgezocht aangezien ik nog geen tips oid heb gekregen op dit forum. na zoeken kwam ik het volgende tegen kwa afstellen en wat dan de top zou moeten zijn.

Piaggio OEM Bobine & CDI – Artikelnummer: 6399786​

Bobine & CDI Piaggio/Vespa 50 AIR 4T 2V 45 km/u (Ducati) (Geel)

Upgrade je Piaggio of Vespa 50cc scooter met deze originele Ducati CDI en bobine voor 4-takt 2V motoren. Deze CDI is ideaal voor het opvoeren van zowel bromfietsen als snorfietsen, en biedt indrukwekkende prestaties.

Prestaties:​

  • Standaard Configuratie: Met een 3,5 of 4,5 varioring bereikt je scooter gemiddeld 45 km/u.
  • Opgevoerd Zonder Varioring: Bij installatie zonder varioring kunnen snelheden van 55 tot 65 km/u worden behaald.

Aanbevolen Afstellingen:​

  • Rollen: Joey adviseert 6,1 gram rollen voor de beste prestaties.
  • Sproeier: Gebruik een sproeier van maat 82.
  • V-snaar: Voor het beste resultaat wordt aanbevolen om een nieuwe originele V-snaar te monteren.

Ontgrenzing:​

De ducati geel ontgrenste optie biedt nog hogere prestaties voor je scooter.

  • 50cc Scooter: Voor een ontgrensde CDI op een 50cc motorblok, gebruik 5,7 gram rollen en een sproeier van maat 84.
  • 80cc Scooter: Hoewel specifieke afstellingen voor 80cc motoren niet worden gegeven vanwege de vele variabelen, biedt de ontgrensde CDI nog steeds aanzienlijke prestatieverbeteringen.
@Henry1908 volgens joey schaar kan je dus je grijze cdi annuleren en hem zelf inzagen om te ontgrenzen... ik heb de cdi ontgrenst bij hem besteld met de rollen en sproeier die hij suggereert. eerst zien dan geloven natuurlijk. mochten de 5.7 rollen toch te licht worden heb ik de 6.1 nog nieuw liggen van de vario en de 6.5 die ik er nu in heb.
 
Ik sta op het punt om hetzelfde te doen of de gele te bestellen en die dan te ontgrenzen. Heb net een filmpje gemaakt hoe hij optrekt naar de 45..

Dit ziet er ongeveer hetzelfde uit als bij mij. Bagger dus..
Post automatically merged:

heb het een en ander uitgezocht aangezien ik nog geen tips oid heb gekregen op dit forum. na zoeken kwam ik het volgende tegen kwa afstellen en wat dan de top zou moeten zijn.

Piaggio OEM Bobine & CDI – Artikelnummer: 6399786​

Bobine & CDI Piaggio/Vespa 50 AIR 4T 2V 45 km/u (Ducati) (Geel)

Upgrade je Piaggio of Vespa 50cc scooter met deze originele Ducati CDI en bobine voor 4-takt 2V motoren. Deze CDI is ideaal voor het opvoeren van zowel bromfietsen als snorfietsen, en biedt indrukwekkende prestaties.

Prestaties:​

  • Standaard Configuratie: Met een 3,5 of 4,5 varioring bereikt je scooter gemiddeld 45 km/u.
  • Opgevoerd Zonder Varioring: Bij installatie zonder varioring kunnen snelheden van 55 tot 65 km/u worden behaald.

Aanbevolen Afstellingen:​

  • Rollen: Joey adviseert 6,1 gram rollen voor de beste prestaties.
  • Sproeier: Gebruik een sproeier van maat 82.
  • V-snaar: Voor het beste resultaat wordt aanbevolen om een nieuwe originele V-snaar te monteren.

Ontgrenzing:​

De ducati geel ontgrenste optie biedt nog hogere prestaties voor je scooter.

  • 50cc Scooter: Voor een ontgrensde CDI op een 50cc motorblok, gebruik 5,7 gram rollen en een sproeier van maat 84.
  • 80cc Scooter: Hoewel specifieke afstellingen voor 80cc motoren niet worden gegeven vanwege de vele variabelen, biedt de ontgrensde CDI nog steeds aanzienlijke prestatieverbeteringen.
@Henry1908 volgens joey schaar kan je dus je grijze cdi annuleren en hem zelf inzagen om te ontgrenzen... ik heb de cdi ontgrenst bij hem besteld met de rollen en sproeier die hij suggereert. eerst zien dan geloven natuurlijk. mochten de 5.7 rollen toch te licht worden heb ik de 6.1 nog nieuw liggen van de vario en de 6.5 die ik er nu in heb.
Oke! Ik ga die grijze proberen en anders die gele inzagen, of zou dat hetzelfde effect geven.. Heb inmiddels voldoende rollen en sproeiers liggen om te kunnen variëren. Maar indd eerst zien dan geloven. Als we elkaar op de hoogte houden komen we er wellicht zelf uit
 
Dit ziet er ongeveer hetzelfde uit als bij mij. Bagger dus..
Post automatically merged:


Oke! Ik ga die grijze proberen en anders die gele inzagen, of zou dat hetzelfde effect geven.. Heb inmiddels voldoende rollen en sproeiers liggen om te kunnen variëren. Maar indd eerst zien dan geloven. Als we elkaar op de hoogte houden komen we er wellicht zelf uit
Zover ik weet is de grijze helemaal ontgrenst en de gele een 45km variant die als die ontgrenst is het zelfde doet als de grijze. Ik wacht tot alles binnen komt morgen of woensdag en dan laat ik het je weten
 
Even een update; Cdi is vervangen voor een onbegrensde, rollen gewijzigd naar 7,2gr. Sproeier is gewijzigd naar een 80. Daarnaast vertoonde de brandstofslangen scheuren, die heb ik vernieuwd. Hij rijdt nu iets boven de 60km/u, een verbetering tov hoe het was. Morgen nog een keer rollen 7,5gr. testen en kijken wat dat doet.
Bij jou inmiddels al wat verbetering?
 
Even een update; Cdi is vervangen voor een onbegrensde, rollen gewijzigd naar 7,2gr. Sproeier is gewijzigd naar een 80. Daarnaast vertoonde de brandstofslangen scheuren, die heb ik vernieuwd. Hij rijdt nu iets boven de 60km/u, een verbetering tov hoe het was. Morgen nog een keer rollen 7,5gr. testen en kijken wat dat doet.
Bij jou inmiddels al wat verbetering?
Ik wacht nog steeds op mijn bestelling.. waarom ga je 7.5 testen? Wil je een hogere top? Ik vind het vreemd dat ze dan 5.7 gr aanraden met 84 sproeier ontgrenst. Zal wel voor het optrekken zijn dan. Maar goed helaas nog geen cdi dus kan het niet testen nog. Maar dat het beter loopt als met een normale cdi is dus een feit
 
Ik wacht nog steeds op mijn bestelling.. waarom ga je 7.5 testen? Wil je een hogere top? Ik vind het vreemd dat ze dan 5.7 gr aanraden met 84 sproeier ontgrenst. Zal wel voor het optrekken zijn dan. Maar goed helaas nog geen cdi dus kan het niet testen nog. Maar dat het beter loopt als met een normale cdi is dus een feit
Ja wil wel een iets hogere top, ga volgende maand een tripje maken naar Noord Frankrijk ermee, dus een iets hogere top kan wel fijn zijn. Ik denk dat je met die 5,7 rollen en 84 sproeier bijna een autoweelie kan trekken. Laat ff weten als je je cdi binnen hebt.
 
Ja wil wel een iets hogere top, ga volgende maand een tripje maken naar Noord Frankrijk ermee, dus een iets hogere top kan wel fijn zijn. Ik denk dat je met die 5,7 rollen en 84 sproeier bijna een autoweelie kan trekken. Laat ff weten als je je cdi binnen hebt.
Heb vandaag de cdi binnen gekregen. Heb sproeier 84 gemonteerd met de ontgrenste cdi. Liep niet meer netjes in lijn en top was 50. Nu de 5.7 gr rollen er in en trekt opzich wel prima door alleen gaat echt niet harder dan 57 op de teller. Dus of ik mis iets aan een begrenzing of de cdi is niet goed ontgrenst. Nu twijfel ik of het door het snor blok komt maar mijn zip met zelfde blok haalde makkelijk de 60 op teller met 45 cdi
 
Heb vandaag de cdi binnen gekregen. Heb sproeier 84 gemonteerd met de ontgrenste cdi. Liep niet meer netjes in lijn en top was 50. Nu de 5.7 gr rollen er in en trekt opzich wel prima door alleen gaat echt niet harder dan 57 op de teller. Dus of ik mis iets aan een begrenzing of de cdi is niet goed ontgrenst. Nu twijfel ik of het door het snor blok komt maar mijn zip met zelfde blok haalde makkelijk de 60 op teller met 45 cdi
Shit das wel zuur. Is verder wel alles in orde? Ik heb bij mij alles nogmaals nagelopen. Bleek op verschillende plekken valse lucht aan te trekken, kwam hierachter door op verschillende plekken met remreiniger te spuiten. Heb toen een nieuw spruitstuk incl pakking, nieuwe brandstofslangen, nieuw bezinefiltertje gemonteerd, plus hetgeen ik al had gedaan. Haal nu rond de 68-70 op de teller én trekt redelijk in een lijn door(nog geen max snelheid in de foto maar het geeft wel een idee van mn lijn).
 

Attachments

  • Screenshot_20240603_211102_Dragger.jpg
    Screenshot_20240603_211102_Dragger.jpg
    81 KB · Views: 4

Similar threads

Back
Top