Wat is het verschil tussen Euro 95 en Super plus 98

Advertisement - register to remove this

ik wil jullie best helpen maar ik heb geen zin om alles voor te kauwen voor jullie....

Ik heb daar echt een hekel aan, je moet er zelf ook iets voor doen vind ik, en ik help je al1 op weg!

Alvabrain: geloode benzine is idd slecht voor je katalysator, ik denk zelf dat het een of andere reactie opwekt met een stof die in je katalysator zit en waardoor je dus je katalysator verneukt!
 
Hey ruud, over die Diesel: Een vriend van mij zette z'n rush alvast bij de pomp voor euro 95. de andere kant van die pomp is diesel. Toen ging die jongen effe een stukkie op mijns scooter rijden en een andere vriend van mij dacht: ik zal hem alvast tanken. wat doet die staats-mongool nou, gooit hij diesel erin. Er stond al 0,5 liter op de pomp, en een tankje van zo'n rush is volges mij niet zo groot! Ik lag op de grond van het lachen en zo'n vent in z'n auto achter ons, die aan het wachten was lachtte zich ook kapot. En die jongen vulde met een knalrode kop de rest maar bij met euro 95. Ik weet niet hoe het afgelopen was, want die jongen moest nog 22 km naar huis rijden!!
Ohja en over die gelode benzine bij een katalysator: zo'n jongen bij ons op school wilde de katalysator uit z'n pijp hebben, en tankte gelode benzine. Hierdoor verbrandt de katalysator namelijk zegt hij. Ik vond het wel melig, want als hij hem stilzette en je keek in z'n pijp zag je rooie gloed. Ook kwamen er vonken uit z'n pijp als hij hard een berg af ging. dat zei hij tenminste, kweet niet of het waar is.
greetz Tim
 
ik heb nog ff voor de zekerheid gekeken voor wat er nou precies in m'n sr mag en wat niet. Er moet benzine in met minstens een octaangehalte van 95 dus er mag inderdaad zonder problemen andere benzine in dan euro als het maar een hoger octaangehalte. Met het oog op de katalysator kan loodhoudende enzine (octaangehalte van 98) weer link zijn
 
Back
Top