Wat is het verschil tussen Euro 95 en Super plus 98

Advertisement - register to remove this

door het hoger octaan-gehalte van 98, verbrandt een groter gedeelte van je brandstof. Gevolg: beter voor je cilinder, beter voor je scooter, beter voor het milieu en beter voor je prestaties.

tom
 
bij ons zijn 5 soorten brandstof te krijgen
1 euro 95.
2 euro 98.--deze is de beste voor je scooter.
3 super plus.
4 diesel.
5 lpg.

[This message has been edited by sf50_racing (edited 13 September 2000).]
 
Het verschil van 95 en 98 is het octaan gehalte, die getallen staan voor de klopvast heid van de benzine, dat is het moment wanneer ze ontbranden, sommige mensen hebben dat ze bv beter rijden met 98 dan met 95, maar voor een hoop scooters maakt het niks uit.
 
Hey tIM het is geen onzin het is waar!!

Tenminste het is aangeraden door zijn dealer om superplus te tanken!

DUS houd die bijdehandte (huh met dt, t of d, damn....) opmerkingen maar even voor je MISTER!

SvR
 
Aha dus 98 tanken = betere verbranding = beter voor scooter?
smile.gif
 
Mijn Sr moet op euro 95, ik blij! super plus kost weer 20 ct meer per liter. Als je nou niet zeker weet of het kan, dan moet je eens een beetje mengen. Als het schadelijk is dan is het altijd minder schadelijk als 100% 98 octaan gehalte.

Met een ander octaan gehalte heb je een andere ontbrandingstemperatuur. Als je zuiger dus op en neer beweegt en teruggaat naar beneden dan kan het zo zijn dat super plus (98) dan pas ontbrandt en niet als je zuiger bovenaan zit zoals het hoort. Dus als dat gebeurd dan hoor je het snel genoeg.
 
In mijn handleiding staat dat je benzine moet tanken van minimaal 88 octaan. Daarboven is ook altijd goed. Ik heb alles al gereden. In het begin super plus. Toen een tijdje euro 95. Nu rijd ik zelfs 'normaal(91 octaan)'. Merk geen verschil. Niet in prestaties en niet in verbruik.
greetz Tim
 
Opgestart door Sjoerdyo:
Hey tIM het is geen onzin het is waar!!

Tenminste het is aangeraden door zijn dealer om superplus te tanken!

DUS houd die bijdehandte (huh met dt, t of d, damn....) opmerkingen maar even voor je MISTER!

OKE MISTER WISE GUY!
KUN JE DIT LOGISCH VERKLAREN??/ want aan dat gezeik van jou dealer heb ik niets. BOVENDIEN heeft een SR PRECIES hetzelfde blok als alle andere beta's yamaha enz dus dat zou ook al nergens op slaan.
SvR
 
Hey ten eerste is het niet mijn dealer maar dat terzijde.

Nee ik kan het niet logisch verklaren: zoals ik al zei: elek scooter tankt euro95 behalve naar mijn weten (ofzo iets) een WWW

Dus lees beter!

En master ruud kap is met dat irritante ik weet als styltje van je dat komt me mijn strot uit!

dan ben je gewoon geniegd stomme antwoorden te geven! Zoals ik dus ook deed met je remmen discussie!

Ik weet ook dat 98 het aantal procenten is van wat er wel en neit verbrand DAH!!! Maar ik zei er nix over ik deelde alleen mijn bevinden met jullie mee!

DAIEM
 
Back
Top