Wat is er zow slecht aan het motor blok van een street magic??

Status
Not open for further replies.

SjaakF

Well-Known Member
Ik heb er geen zak verstand van ik ben namelijk nog nie eens 16 maar ik zit er aan te denken een street magic te kopen. Alleen ik hoor van verschillende mensen dat ik dat neit moet doen omdat het motor blok heel slecht is. Is het dom om een street magic te kopen of maakt dat blok niet zow veel uit???

Ik weet het het is een domme vraag hehe.
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by AppieNRG
Het blok is niet het enige minpuntjes aan de scooter. Hij zit namelijk ook niet erg prettig. Het ziet er misschien leuk uit, maar erg confortabel is het niet. Zeker niet als je lange afstanden wilt rijden. Als je het dus alleen om het 80 a 100 km/h (teller) gaat dan hoef je het daarom niet te laten. Dat lukt wel...


Ik ben 1.75m en lange afstanden zijn niet zo'n probleem. Ik ben van Uithoorn naar Lelystad gegaan en ik had niet echt veel problemen. Alleen omdat m'n vriendin achterop zat was het iets minder. Maar een Street is ook niet echt een scooter om iemand achterop te nemen. Dus als je klein bent, zoals ik, dan zit het best oké. En lange afstanden zijn zeker goed te doen. Ik ga binnekort ook op de Street op vakantie, dus dan kan ik 'm helemaal goed uittesten.8)
 
Ik herinner me nog een scootin van een jaar of 1 of 2 terug en daarin stond toch een streetmagic helemaal met malossi onderdelen volgehangen?

Dat ding vlamde echt wel!
 
Het Morini blok gaat onbegrensd redelijk hard (ik ga met mijn SR WWW bij lange na niet zo hard als met mijn ex SR 2000). Er zitten twee grote nadelen aan het blok; betrouwbaarheid oliepomp, maakt niet uit wat voor setup op den duur houdt hij ermee op. Op te lossen door zelf te smeren (wat je eigenlijk met elk ander blok waarmee je honderd wil ook een noodzaak is). Verder is er de krukas. Deze is van zichzelf redelijk sterk, alleen er zijn geen goede vervangingers voor. Volronde krukassen (wordt meestal gemonteerd bij de gemiddelde setup) zijn er niet voor beschikbaar. Wat je moet doen is dan C3 lagers monteren. Als je beide dingen doet kan je heel lang plezier hebben aan je streetmagic en zal je kwa snelheid redelijk wat scooters bijhouden. Het is alleen een beetje meer moeite.
 
Het streetmagic blok verschilt van een sr blok en dat verschilt weer van een katana blok.. Weet wel eventjes waar je het over hebt.. Streetmagic is zonder er veel geld in te steken niet vooruit te pissen zelfde geldt voor kutana en italjet F50 (oud model)..
 
hey

hey mensen ik wil niet moeilijk doen hoor maarre een street magic valt heus wel wat uitte halen
100 km per uur is een makkie je haalt andere overbreging en een cillinder en een vario en je bent klaar wij hebbe de 130 al gehaald!ik race namelijk ook emt een street magic

wij hebbe de volgende setup

hebo aul maar 65 cc:(
hebo vario
hebo koppeling
aangepaste poulie
originele onsteking
hebo membraam plaatjes(origineel membraam)
polini secundair
en aangepaste hr 2:p
en adnere krukas lagers inderdaad en 19mm dellorto en originele luchtfilter van inverband emt reglement meot minimaal 1 liter inhoud


datw as het wel zo ongeveer zal binnekort ff tesrun op me scooterbase zette mzzl
 
Originally posted by DNA-Menno
Streetmagic zijn best leuke dingen, dus als je er een wilt dan zou ik het gewoon doen, Yasuni's zijn er ook voor te krijgen en snelle cilindertjes (voor jou ongeveer 100 @ teller) zijn allemaal makkelijk te krijgen, plus dat het ding geen donder weegt vlam je ook al wat harder.
Tijdens een meeting hier in Ede was er ook een streetmagic met Yasuni Z en een Hebo 70 als ik me niet vergis dat ging iig ook aardig.

Bedoel je die parelmoer blauwe Streetmagic? Das een vriend van me, hij heeft een Gilardoni 70cc en een Yasuni R en langere vertanding, hij blaast ook tegen de 100digi. Alleen is nu zn ontsteking Rip. Nooit last gehad van zn lagers o.i.d.
 
veel mensen denken idd dat het Morini blok hetzelfde is als het blok van een SR2000 of een andere Suzuki. DAT IS NIET ZO!!!! maar de conclusie valt nu wel goed te trekken: Hoe harder je wilt gaan met je Street, hoe harder je moet gaan werken (geld verdienen)
 
80 of 100 teller haal je dus wel makkelijk @ streetmagic.. ik vind die dingen best lekker gaan.. een vriend van me had de achtelijke setup gilardoni 70, NRX en 12 mm, maar dat boekte nog best wel, als je gilar 70, 19 mm en een Yasuni R neemt zal je zeker over de 100 teller gaan...
 
Originally posted by Beta Man
Bedoel je die parelmoer blauwe Streetmagic? Das een vriend van me, hij heeft een Gilardoni 70cc en een Yasuni R en langere vertanding, hij blaast ook tegen de 100digi. Alleen is nu zn ontsteking Rip. Nooit last gehad van zn lagers o.i.d.

Ja die bedoelde ik, ik dacht dat ie Yasuni Z had?! :?
Leek me al vreemd, maar ik kijk nergens meer van op. :p
Hij had iig wel een Alu demper :D
 
Originally posted by DNA-Menno
Ja die bedoelde ik, ik dacht dat ie Yasuni Z had?! :?
Leek me al vreemd, maar ik kijk nergens meer van op. :p
Hij had iig wel een Alu demper :D

een yasuni r kan toch net zo goed een yasuni demper hebben 8P , of bedoel je dat nou niet?
 
vriend van mij had een 2dehands streetmagic gekocht met yasuni R dat ding ging 65km/h op de teller maar trok wel bijna autowheelie rukje aan stuur was genoeg iig. :p

Maar hij had wel problemen met dat ding vooral in de winter dan kreeg hij als het koud was een ijslaagje op de carben spruitstuk en ging zijn scooter steeds langzamer rijden en op den duur stond hij stil 8P

We hadden van alles geprobeerd carb en spruitstuk ingepakt in een soort schuim dat warmte vast houd verwarmingdingetje erbij
niks hielp

Als laatste hebben we een soort stofzuigerslang van het gaatje waar je warme lucht van je koeling uit komt naar zijn luchtfilter laten lopen dit hielp alhoewel hij toen nog maar 60 ging en hij trok beetje slechter uit de bocht. |(

Uiteindelijk was onze conclusie dat dit probleem word veroorzaakt doordat hij een yasuni had want de standaard uitlaat loopt zeg maar over het motorblok heen lang je carb en spruitstuk. 0?
 
Ik geloof dat de snelste scooter ter wereld ook een streetmagic was met piaggio blok? Eentje uit italie ALLES MHR, tuned en geprepareerd door Malossi en met een antilliaan erop? :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top