Wat is de maat van een standaard carb van runner SP 99/00

Speedfighter12

Well-Known Member
Hey

Ik heb een gilera runner SP 99/2000
ik wil graag weten of daar standaard al een 17,5 MM carb op zit want ik kan namelijk van een mattie van me een gianelli sprint (heb ik nu nodig omdat ik al een paar keer met me reverse ben aangehouden) met daarbij een nieuwe 17,5 of 21 MM del orte carburateur kopen

en waar zou ik op de carburateur kunnen zien welke maat carb me scoot nu heeft ?? (en welke kap of onderdelen moet ik daarvoor van me scoot verwijderen??)

wat heeft het effect eigenlijk van een grotere carb??
meer trekkracht of ook hogere top ??
 
Advertisement - register to remove this

de nieuwere types Runner (andere types ook) zijn std voorzien van een 17,5mm carb..

je kunt het verschil van carb zien doordat er in de 17,5 2 schroefjes in de vlotterbak zit , en bij een 21 is dat 4 ...

een grotere carburateur geeft iets meer power over het hele gebied , sneller zal hij echter niet lopen , alleen bij extreem verschil op extreme setups mischien , bijv @ 70cc 17,5mm naar 28 oid... maar dan nog is het niet perse zo dat de groter carb. sneller is...
 
ik wil weten of mijn runner die 17,5 carb standaard al had
dat die 17,5 carb standaard nu op die nieuwe zit weet ik ook wel
maar vanaf wanneer zijn ze van standaard 12 MM naar standaard 17,5 MM gegaan??

en staat nergens op de carb de maat ofzo
en zou ik daarvoor me luchtfilter of linkerachterkap eraf moeten halen ??
 
waarschijnlijk wel ,in 99 ongeveer zijn ze er mee begonnen..

de maat van de carburateur staat wel op de carburateur , op een schuin vlak gedeelte dat net boven de stationair afstelschroef zit.. kan ook aan de andere kant zitten btw..
 
Last edited:
Speedfighter12 said:
ik wil weten of mijn runner die 17,5 carb standaard al had
dat die 17,5 carb standaard nu op die nieuwe zit weet ik ook wel
maar vanaf wanneer zijn ze van standaard 12 MM naar standaard 17,5 MM gegaan??

en staat nergens op de carb de maat ofzo
en zou ik daarvoor me luchtfilter of linkerachterkap eraf moeten halen ??

Ik zit hier ook met een runner 12mm. (nog een darkdream). Bij mij staat het wel gewoon op me carburateur hoor. Eventjes met een zaklampje tussen de slangetjes kijken ofzo.
 
Back
Top