Wat is de cataloguswaarde?

Cipher

Well-Known Member
Ik wil een scooterverzekering afsluiten, maar moet de Cataloguswaarde van mn scooter opgeven. Nu wordt mijn Italjet F-50 uit '95 volgens mij niet meer verkocht. Maar hoe kom ik nu toch achter de cataloguswaarde?

Aangezien ik me kan voorstellen dat ik niet de enige ben met dit probleem heb ik mijn scoot niet in het topictitel vermeld zodat het misschien een algemeen verzameltopic van alle catalogus-waardes kan worden. Maar laten we vooral beginnen met mijn Italjet F-50 AC uit '95
 
Advertisement - register to remove this

komt niet zo nauwkeurig... en ze zoeken het ook niet na... de cataloguswaarde worden geloof ik als volgt ingedeeld:
<1500 euro
1500-2000 euro
2000-2500 euro
2500 >

iets in die richting... ik zou dus gewoon 1999 opgeven ofzo... zal ongeveer wel kloppen, met de inflatie meegerekend enzo... Maar nogmaals het komt niet zo nauw, en hoe lager het bedrag dat je opgeeft hoe lager het tarief
 
Originally posted by Pure evil 911
kan je dit niet even navragen bij je dealer?

en anders mag je toch nemen dat er elk jaar een + 10 % van de waarde afgaat
cataloguswaarde is de nieuwwaarde/prijs, wat jij bedoeld is de dagwaarde
 
Tnx Razma. Zijn dat de prijzen van die eerste F50's, of van die Techno Air's die wat later kwamen? Ik meen dat de F50 die ik heb altijd voor 5300gld in de Wheels stond, maar dat kan ook de dragster geweest zijn.

Ik snap uberhaupt niet waarom ze de cataloguswaarde willen weten voor een WA-verzekering....
 
Originally posted by Cipher
Tnx Razma.

Ik snap uberhaupt niet waarom ze de cataloguswaarde willen weten voor een WA-verzekering....
omdat ook je tarrief van je WA-verzekering wordt bepaald aan de hand van je nieuwprijs. Raar maar waar....
 
Daar was ik al bang voor.
Alsof ik meer schade maak met een duurdere scoot .Juist minder... hoe duurder je scoot hoe voorzichtiger je ermee doet toch :)
Ik ram wel gwn 2000 in... ze (Centraalbeheer) zoeken t zelf maar uit. Of weet iemand n goedkopere?
 
Unive is de goedkoopste WA-verzekering, heb 't 8 maanden geleden geleden uitgezocht en toen was dat tenminste. idd. gewoon 2000 invoeren.

[edit] Ronnie was me voor :) [/edit]
 
Maar Univé kan ik niet via internet afsluiten;
Op basis van de ingevulde gegevens kun je je bromfiets niet online verzekeren. Neem contact op met ons Centraal Service Centrum (0592-37 22 22) of met het Univé-kantoor bij je in de buurt
 
Back
Top