Wat is beter? Polini corsa of malossi Sport

Extera

De oude Titera :)
Een vriend van mij heeft 2 weken geleden een Aerox gekocht,

Nou wil hij weten welke setup beter is om te halen:

Polini Corsa Cilinder
Yasuni C16/ Polini for Race/ andere uitlaat
Polini 2G koppeling
Polini Speed control vario
17,5 dellortho carb.
Powerfilter

Of

Malossi Sport Cilinder
Yasuni C16/ andere uitlaat
Malossi Fly clutch
Malossi Mulitvar Sport
17,5 dellortho carb.
Powerfilter

Graag ook wat andere suggestie's voor n uitlaat


Thks,
Mark
 
Advertisement - register to remove this

ik zou zeggen probeer het eens, het zal altijd anders lopen als je iets anders erop zet ,zoals je uitlaat bijv. , je zegt c-16, for race of andere uitlaat, dan ga je al dingen veranderen (is dus geen vergelijking) , maar als je nu gewoon een corsa cilinder of een malossi sport (scheelt elkaar niet veel) koopt , daar eens een for race onder schroeft , 17,5mm dellorto , malossi vario en koppeling (ik zou hebo gebruiken) en die powerfilter achterwege laten , gewoon je prop uit de luchtfilter halen , dan loopt ie al best leuk, ik zou wel andere membraanplaatjes monteren , de originele stalen willen wel eens kapotgaan en schade aan je cilinder doen
 
corsa, malossi sport = veel geld , weinig prestatie.. corsa is vanzichzelf al veel sneller . Uitlaat: bida s2/yas r/shot/s3r of iets in die richting..

koppeling raad ik je een deltaclutch/flyclutch aan.. vario mhr multivar fozo, als je per se polini wilt, kan je ook wel een speedcontrol nemen, maar beter neem je iets van malossi.
 
*neem maar de corsa, die zou theoretisch sneller moeten zijn
*en qua uitlaat bidalot s2, polini for race, gia shot..
*en niet beter met een 19 mm? want 17.5 pffff....
*qua koppeling prefereer ik dan voor hebo verstelbaar.. (ook omwille van de prijs/prestatie)
* malossivario

mening verantwoorden:

*waarom geen polini koppeling --> bij mij ging die zelfs slechter die g2 van polini
*die polini vario had een dip bij mij, die malossi niet.
*je kan beter je geld aan een 19mm geven omwille van prestatie
 
Het is de bedoeling dat het een betrouwbare scooter blijft,
daarom dus die 17,5.

Hij heeft nu ondertussen een al flyclutch besteld.
Hij zegt dat hij later nog een andere snellere cilinder wil, dus heeft ie dan liever een c16

Ik heb al gezegt dat hij dan beter gelijk een delta clutch en multivar kon halen, daar krijgt ie later spijt van!

bedankt voor alle info!
 
Even een aardige tip: koopt geen van beide baggercylinders.

Malossi Sport is oud ijzer, te duur en te traag. Corsa is vooral in NL afzetterig duur (235+), op www.scooter-attack.com is hij een stuk goedkoper (185 !!)
Als je slim bent koop je op scooter-attack.com een stage6 sport van 135 euro, of op fast-parts.nl een Athena voor 155 euro. Die zijn minstens zo snel als de Corsa, maar houden het langer uit.
Gooi er een Shot onder en geen ForRace. scheelt veel geld, en je hebt een beter afgewerkte uitlaat.
 
Malossi = goede cilinder, niet super snel maar das meestal ook niet zo bij gietijzer. Ik rij zelf met malossi 70 sport, inclusief: 17,5mm en R uitlaat, malossi vario en koppeling, op een minna horizontaal. Goed voor 110 echte km'tjes

DR= zelfde verhaal..
corsa = zelfde verhaal, als je snel wilt haal dan gewoon airsal t6, miss niet egt super slijtvast, dan moet je gietijzer halen.
(ik bekijk het dus ff met oog op zelfde prijs klasse of goedkoper)

Wat jullie vergeten, is dat er ook een roze top rond loopt (TP) snelste gietijzeren cilinder, geloof mij,, dat blaast wel, en voor niet eens heel hoge prijs: 175 ongeveer...


ga voor top performace Roze Top, hou gewoon je 17,5 mm, niet al te duur in gebruik, je kan dan ook je originele spruitstuk houden..
 
is hebo geen goede cilinder? daar hoor ik nooit wat over.
verder lijkt me corsa wel een snelle cilinder maar hoor de laatste tijd dat als je een DR tuned dat ie dan best wel wil.
 
Back
Top