Wat als je nu....

Pasqual

Well-Known Member
Beste lui,

ff ter inleiding :p
hier in Ede is er dus nauwelijks pekel gestrooid. Behalve de grote wegen tussen de wijken, maar dat is dus bijna niets....
wat als je nu ergens door de gladheid onderuit zo klappen en schade oploopt? kan je dit dan verhalen op de gemeente?

ik las nl. wel in een ander topic dat iemand in almere tegen een kapotte lantaarn was gereden....dankzij die gemeente steeg zijn bankrekening wel behoorlijk:eek: hij kreeg alles dus vergoed.
Zou dat dan voor het bovenstaande ook kunnen gelden????
 
Advertisement - register to remove this

nee, alleen als de wegbeheerder (in geval van almere de gemeente) nalatig is geweest. bv gaten in asvalt ed.
 
aha, nou ik weet nog wel een paar stukken met die gaten (bijna 1 jaar geleden heb ik daar ervaring mee gehad :(), die gaten, vol met sneeuw en ijs? dan nog niet aansprakelijk gemeente/wegbeeherder?
 
D'r was laatst een stuk op t nieuws: een boer had ergens met zn mestwagen gereden, vrouw rijdt er vervolgens over heen, ze slipt, tegen een boom, dood. De boer keeg een vette straf, ik geloof zelfs gevangenisstraf, dood door nalatigheid ofzo.

Als je dat in je achterhoofd houdt, zou je denken van wel,,
Maarrrrr zou jij je mooie scooter voor dat risico willen opofferen???
 
eeh nee, maar eigenlijk is dit vorig jaar wel gebeurd :(:(:(
en ja, toen nog als supernoob die nu wel veranderd is ;)
maar miss kan het een jaar later alsnog snappie, ik heb nergens op me scoot gezien dat er een datum staat wanneer het gebeurd is:p
 
Moeilijk te bewijzen, meisje dak ken was ook een keer op een landweg gepleurt in een bocht, tot op t bot bij dr knieen geschaafd en kleren kapot enzo.. Plisie kwam kijken en toen werd alles vergoed omdat de boer t slik niet had opgeruimt
 
Idd, alleen door nalatigheid kun je de schade gaan verhalen. Wanneer het heeft gesneeuwd en je gaat rijden en onderuitgaat kun je de schade niet verhalen omdat je wist dat sneeuw soms gevaarlijk kan zijn, toch? Dat is dan gewoon je eigen schuld...
 
Back
Top