wat als ik weiger?

phantommhrteam

-=fnp=- member
hey, in het geval dat ik aangehouden wordt en ik weiger op de bank te gaan. wat gebeurt er dan? ik bedoel ik geef mijn bromfiets sertificaat af en kom vervolgens niet @ de rollerbank verscheinen? ( niet in het geval van een mobiele natuurlijk )

ik vraag me echt af wat ze me kunnen maken als ik niet op de rollerbank ga? of weiger mijn scooter in te leveren??
 
Advertisement - register to remove this

dan krijg je een boete voor het niet meewerken aan een justitieel onderzoek. dat is een misdrijf en kost 180euro + dat je alsnog op de rollers moet.
 
Originally posted by TukkerTurk
Ik heb wel eens geweigerd geen probleem ( was 8:15 vroeg in de morgen en zei dat ik een examen had en niet mee kon :D )

Das ook wel iets anders dan gewoon wegrijden omdat je geen bekeuring wilt krijgen.

Niet slim trouwens weg te rijden als je je certificaat al hebt afgegeven8P
 
ja, ag maar goed als ik dan tog uiteindelijk nog op de bank moet kan ik dan nog in protest gaan? kijk het maakt me niet uit hoe hoog de boeten is zolang ze mijn scooter maar niet in nemen. een boete vind ik volkome terecht maar dat ze me scooter afpakken. dat mag tog niet meer zomaar??
 
vandaag ook op rollenbank geweest je moet gewoon meewerken met die lui niet teveel praten geen stoerpraat,kan alleen maar tegen je gebruikt worden, en niet zeggen dat ie opgevoerd is.als je dat niet heb gezegt en geen domme dingen heb gezegt van 45 is geen snelheid, dan kan je een bezwaarschrift indienen.
had vandaag 1,5 geluk gehad want kon net nog mijn luchtfilterslang eraf krijgen van de carb(niet helemaal natuurlijk)
:p

suc 6 ermee
 
ja, ik denk ook dat als je je normaal gedraagt je zowiezow minder snel aangehouden wordt. als je ziet hoe somige sjonnie's rond blazen. die verdienen het ook gewoon. maar ja ik koop voor de zekerheid een bergenzer en als ik dan nog de sjaak ben.... peg gehad.
 
Indien je weigert op de rollenbank te gaan.

Wordt het waarschijnlijk in beslag name + technisch onderzoek.
Waarbij ze dus alles eraf zullen halen wat niet gehomologeerd is.

Als ze je echt willen naaien dan :W
 
Toen ik weigerde moest ik hem achterlaten op het bureau. Dan doet het technisch onderzoeksteam het. ipv boete voor rollerbank kreeg ik er ook nog 1 voor geluid. Dat zouden die "normale" agenten waarscjijnlijk niet gemeten hebben. Volgende keer blijf ik erbij voor evbt. bezwaarschriften.
 
maar wat als je zeg dat je bijv,een ongeluk aanrijding heb gehadof dat je politie bureau niet kon vinden...en dan thuis snel scooter begrezen,zeikap er ofzo aftrekken,en dan zorg je gewoond at je thuis een gare kap heb liggen dat die naar de klote is gereden door iemand en die gene door is gereden,of zeggen dat je scooter kapot is gegaan onderweg....wat gebeurt er dan?
 
dan heb je kans dat ze het voor één keer laten zitten, omdat ze jouw al zielig genoeg vinden dan...(soms ook bij kleine ongelukken)

maar bij de strengere politieagentjes denk k wel dat je dan alsnog mee moet komen...
 
Last edited:
goed, dit topic was dus nutteloos.

ik ben zaterdag dus aangehouden en moes mee naar de rolenbank. ik zij tegen die agent ik weiger op de rollenbank te gaan. agent tegen mij "je hebt niets te weigeren, als je er niet op gaat ben je je scootertje nu meteen kweit en ga je mee naar het bureau voor niet mee werken met de politie". ik dus gezegt dat ik ff moest tanken, dus ik kreeg een kwartier om op het bureau te verscheinen. wouten rijden weg ik mijn band half leeg laten lopen en op weg naar het bureau. rijd echt super kut trouwens! ( 3 dorpen verder op!!! ). ik moest zelf mijn scooter erop zetten. en ik moest er zelf op gaan zitten omdat ik 75kg weeg. zie ik dat die koelinstalatie niet op mijn scooter te zeten is. dus ik zo "kan je die buis niet verzetten....?) wout "nee, kan niet" ik "wat als mijn cilinder naait" kut wout GEIERITEERD!! "dan heb je peg!!!)

maar goed, ik dus zo veel mogelijk druk op de scooter gezet tijdens de run. maar bij de eerte keer gas geven knalt mijn einddemper van mijn ( tijdelijk gelende uitlaat ) gare power one eraf. nou, die wout zag het maar wou tog gewoon mijn scooter gemeeten hebben. na een 40 sec aan het gas gehangen te hebben kwan hij tot een gare score van 1,8 kw.
ik blij uiteraard, scooter was totaal niet afgesteld op die power one. ( ik mog wel meteen na de meeting een rondje rijden om hem af te laten koelen. mits!! "ik mijn helm op deet uiteraardt"

ik heb uiteindelijk een boete gehad voor 1.7 kw dus 115 euro. ik kreeg een imbus om mijn demper weer wast te zetten, en een waarschuwing dat ik voortaan mijn helmbandje dicht moet hebben en dat ik mijn verlichting moet fixen.

nu ga ik binnenkort een keer vrijwillig op den bank met mijn nieuwe eve en c16. kijken hoe de bank het houd? en daarna koop ik een malossi cdi begrenzer en laat ze me maar aanhouden hoor.
 
Back
Top