This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

wat aanpassen?

rookie

Well-Known Member
Hi all, :L
Kan iemand mij even zeggen (in mensentaal), {!
wat je allemaal moet vervangen of veranderen wanneer je een yasuni R op een gewone standaard booster(49cc) plaatst?


Greetz
 
begrenst

hij komt recht uit de winkel hij rijd mooi 50km/u.
Zo wil ik het houden enkel die uitlaat omdat die originele te lelijk is en omdat die minder mooi geluid maakt.
Dus zou ik niet moeten vervangen dan?

Greetz en mercikeeeuuus
 
inderdaad

ja ik wil dat zo houden die snelheid ''rotflikken''.
Waarnaar moet ik dan kijken of hij het goeddoet en is er een prestatieverschil met die uitlaat te veranderen , harder optrekken ofzo?


Greetz
 
ik denk dat als je de uitlaat moteert hij wle lekrr loopt.
je kan voor de zekerheid je bougie testen.
gewoon een stukvolgas rijden en dan meten uitzetten en bougie bekijken.
die moet koffiebruinzijn met een scheutje melk.

als je begrensers eruithaalt zal hij inderdaad harder gaan lopen.
 
voor harder optrekken, moet je een 19 of 17,5 mm DO carb kopen, en een hebo vario, een koppeling ook nog als je echt geld over hebt. Van een uitlaat ga je eigenlijk altijd sowiso harder
 
damnit

jah dat is eigenlijk niet de bedoeling.
Zoals ik al zei ''ik wil geen yasuni R om sneller te gaan maar enkel voor het mooiere uitzicht.''
Dus als ik op een originele ''recht uit de winkel'' booster een yasuni R zet loopt hij lekker maar gaat hij sneller dus?

Greetz
 
een begrensde yasuni hoef je niks bij te veranderen vaak (sproeier ook niet), mischien wel de drukveer.

hardt optrekken doe je niet met een begrensde uitlaat

als je een ontgrensde yasuni gaat gebruiken zul je meer moeten doen , drukveer , sproeier , varioring eruit , rollen afstellen
 
 
ff wat toevoegen.
Heb ook een poos met een begrensde bida S2 gereden.
Stnd sproeier (86) was te groot, dus sputterde wel wat
Optrekken deed ie voor geen meter, veel slechter dan stnd uitlaat. Hard ging het ook niet, ging nog net 45 na een goeie 600 meter volgas rijden.
Kreeg spontaan het schijt en haalde de prop eruit
Rijd nu lekker me teller uit en trekt mooi door Te vlug volgens jou...

Als je 45 wilt rijden, kun je niet hard optrekken.
Dus je moet kiezen: of je hebt een mooie pijp en je presteert poep of je houdt stnd pijp en rijdt netjes 45.
 
pfff

pfff ja de helft zegt dat het goed is een andere te steken en de andere helft niet.
Kzal het is aan de dealer zelf vragen want zo kom ik er ni uit. +ralf+

mag dicht
 
99% van de begrensde terugloopuitlaten gaan slechter optrekken dan je stnd uitlaat. Ditkomt omdat de powerband dan deze terugloopuitlaten op een hoger toerental ligt. Nu om dit toerental te kunnen halen en de volle kracht van zo'n uitlaat te kunnen benutten moet je nu eenmaal de begrenzing verwijderen. Een terugloopuitlaat is dan ook niet echt gemaakt om begrensd mee rond te rijden, dat is gewoon iets waar de o zo leuke wet voor gezorgd heeft. Fabrikanten van terugloopuitlaten gaan gewoon hun uitlaten begrenzen zodat ze een europees keurmerk kunnen krijgen en zodat je zo'n papiertje er bij krijgt dat de uitlaat geschikt is voor mee op de openbare weg mee rond te toeren, begrensd weliswaar. Nu fabrikanten weten even goed als wie dan ook dat de begrenzingen er meestal toch niet inblijven maar het is dan hun verantwoordlijkheid niet meer en zij kunnen lustig uitlaatjes legaal blijven verkopen.

Besluit: een begrensde terugloopuitlaat rijd voor geen meter en als je toch de begrenzingen er in wil laten blijf je beter maar bij je stnd uitlaat die is nu eenmaal gemaakt om op lagere toerental meer power dus trekkracht af te geven. Je gaat met je stnd uitlaat dus doodleuk de volledig begrensde terugloopuitlaatjes leuk voorbijtrekken... it's as simple as that.

good luck
 
k

ok bedankt voor de uitgebreidde informatie :L

Sjah nu weet ik het nimeer hoor , maar er komt zoiezo een andere ''mooiere'' uitlaat op hoor.
En als je hem onbegrenst is het niet meer legaal he?

dan zeg ik nog maar 1 ding en dan mag ie dicht

{! '' flikken sucks" {!


Greetz *D
 
Stephan@Spy said:
voor harder optrekken, moet je een 19 of 17,5 mm DO carb kopen, en een hebo vario, een koppeling ook nog als je echt geld over hebt.

Beetje nutteloos.

Kleine beetjes uit een std. cilinder pompen.

Beter laat je die vario en carb zitten en haal je meteen een Gietijzer 70 cilindertje. Veel meer prestaties voor minder geld.
 
ik denk dat je als 'rijde die legaal wilt zijn' eerder een carb en vario vervangt dan een cilinder, en al helemaal geen 70 cc.
Maar een DR70 rijdt idd stukken beter, zelf nog met je std uitlaat.