warmte cilinder alu 70cc

rick Beta

Well-Known Member
ik heb een beta ark met een volgens mij een redelijke setup:
- barikit 47.6
- doppler volwandige krukas (type weet ik zo niet)\
- hpi
- stage 6 vario
- delta clutch
- polini cp 23 mm

Dat 2 takt vermogen verliest als die te warm wordt is mij al bekend. met mijn barikit (hoogtoerige 70cc aluminium) haal ik al wel redelijk makkelijk de 60 graden, en in de zomer zal dat denk ik nog wel iets stijgen. en merk toch al wel dat als die rond de 60 graden of wat hoger is al vermogen verliest, en mijn vraag daarvoor wat is de ideaale temparatuur voor een aluminium cilinder naar mijn weten ongeveer 50 of net iets eronder. klopt dat of kan iemand mij vertellen wat wel de ideale temparatuur is?
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt me niet dat barikit hoogtoerig is.. Zeker niet voor de prijs dat je er voor betaald. Het zal eerder rond de 10500rpm - 11.000 rpm gaan als je geluk hebt. 60 graden lijkt mij normaal. Iets zegt mij dat je die niet eens gemeten hebt, maar met natte vinger werk je het hier gewoon geschreven hebt.

En als die volgens jou te warm word, dan raad ik vooral aan om na te kijken of dat hij niet te arm loopt.
 
dat die hoogtoerig durf ik niet met zekerheid te zeggen heb zelf geen toeren meter, ik heb de barikit versie met de losse binnekop en heb mij toen laten vertellen dat deze hoogtoerig is. hij wordt niet te warm en de afstelling van de carb is goed. ik heb de temp gemeten doormiddel van een temparatuur meter en neem aan dat die wel redelijk accuraat is.
maar mijn vraag is eigenlijk puur op welke temperatuur levert een 2 takt cilinder voor een scooter ongeveer het best. heb voornamelijk ervaringen met karts en daar lag mijn 'piekvermogen' rond de 60 a 65 graden, maar voor mijn gevoel ligt die van een scooter een stuk lager
aangezien ik problemen heb met mijn radiateur en daardoor deze wil gaan vervangen, kijken of het nut heeft een grotere radiateur te plaatsen daardoor de gemiddelde temperatuur naar beneden te halen. vandaar kwam de vraag hier op het forum om te kijken of iemand kan zeggen wat ongeveer de ideale temparatuur is.
 
Back
Top