warmte aerox+hoeveel olie?

pj-tuning

Well-Known Member
men aerox (net gereviseerd, power one 50cc, orri carbu, orri koppeling, orri vario en leovince navigator uitlaat) wordt wat warm denk ik, op men stage 6 temp/rpm meter komt hij na een 10-15min boven de 90° en soms knippert hij als hij op 100° zit. is dit normaal?

en ik heb men oliepomp weggedaan en meng nu zelf, hij rookt nogal wit omdat ik nieuwe lagers enzo heb er er dus wat veel olie heb in gedaan maar hoeveel ml olie moet ik er normaal indoen in een volle naftbak? (7.5liter ongeveer)

grtz
 
Advertisement - register to remove this

dat hang af van hoeveel je wilt mengen, 1 op 40 of 1 op 50 is zowieso wel goed heb zelf ook tijdje met 1 op 40 mengen gereden en niets geen problemen mee gehad. Als je 1 op 40 gaat rijden moet je ongeveer 25 ml per liter benzine doen dus zou 7.5 liter benzine 187.5 ml olie nodig hebben bij 1 op 50 zou je 150 ml nodig hebben.
 
denk dat je, als je toch bezig bent, gelijk je koeling moet aansluiten ;)

als hij na een kwartier zó warm word..zit er echt een fout in het koelsysteem.
op de ontsteking aangesloten? water erin? ontlucht? lekt het?
 
warmte heeft niks met smering te maken , maar met het koelsysteem..

witte rook is tevens ook vaak koelvloeistof dus kijk je cilinder maar na ,ik denk dat er iets met de pakking aan de hand is en/of met de pomp oid..
 
maar ik had echt massas teveel olie derin gedaan ;)
kvs denk ik niet dat hij lek in cilinder :s dan zou ik start moeilijkheden moetten hebben niet?
bij een vriend met standaard aerox stukje gaan rijden, mijn cilinder stond iets warmer vanbuiten te voelen en radiator ongeveer gelijk. maar op mijn temp teller stond er 92°
 
Je kunt het wel denken maar daar heb je niks aan, als je het nou gewoon eens gaat nakijken?

Als er een fout ergens zit kom je er niet met alleen denken, je moet er ook iets voor doen.
 
je hebt het over de temperatuur, nu loopt ie niet meer , dan zou ik al helemaal alles loshalen , je zult wel wat verkeerd in elkaar gezet hebben ofzo...

sorry niet slecht bedoeld maar ik heb toch nergens gezegt dat hij niet meer loopt?
dus: in het begin massas veel olie bij benzine gedaan waardoor hij enorm rookte maar echt extreem. dan ging hij nietmeer vooruit omdat bougie telkens vet sloeg, gelijk nieuwe bougie erin en benzine erbij zodat ik minder olie had. rijd perfect. blijft stationair draaien en start na 1kick. alleen wordt hij na 10-15min heet (90°-100°) dus dat vertrouw ik niet.
ik zal toch maar andere cilinderdichtingen steken als dit het kan zijn. ik zeg gewoon dat dit me zeer raar lijkt maar sluit het niet uit. dus ik d8 dat ik misschien andere mogelijke oplossingen kon krijgen voor men probleem die ik gelijk kan checken als het met de cilinderdichting nog niet is opgelost.

grtz
 
Back
Top