warm/vastloper door rollen?

Ludixlover

Well-Known Member
Hallo allemaal,

ik heb eergister me rollen veranderd, me oude rollen waren een beetje versleten. Ik heb 4 rollen erin gezet van hetzelfde gewicht en 2 van 4 gram lichter, dus hij is ongeveer 2 gram lichter geworden algemeen.
Hij maakte best wel overtoeren,maar ik dacht dat het geen kwaad kon.
Hij haalde ook zijn top niet meer, ik heb gelezen dat dit een vastloper kan veroorzaken. Zou dit ook de reden kunnen zijn na 2 dagen bij mij?
 
Advertisement - register to remove this

als je rollen combineert altijd 3/3 en nooit 2/4
en altijd wisselend in de vario steken en niet naast elkaar
anders zijn de krachten niet gelijk en dit zal (denk ik) eerder je vario en krukas verneuken...

greets
 
Klein beetje onbalans op je krukas dan :D
Zoiezo is 2 gram verschil al heel erg veel. En zoiezo 4:2 is niet echt heel handig
 
mja , is ie vastgelopen dan?

en ja , dat zou kunnen als je meer toeren gaat draaien , als de boel al vrij scherp staat afgesteld zou het kunnen dat ie vastloopt ja..
 
Denk een warmloper, kreeg het geluid te horen als ie wilt gaan vastlopen dus deed snel hem snel uit voordat het kon gebeuren. Ik heb net 3 om 3 gedaan, ookal verschillen de rollen in gewicht, ze zijn nu in balans. Heb de stationairschroef wat moeten terug draaien om niet te veel toeren te laten draaien, viel me wel op.

Nu hopen dat het niet weer gebeurd
 
meestal gebeurt dit alleen als je er te zware rollen in doet. Raar verhaal mja denk toch dat het aan iets anders ligt
 
Te zware?
Als het te zwaar is zal hij (te) weinig toeren maken op goed op snelheid te komen..
Te licht is meer toeren en overtoeren op top..
 
als ze te zwaar zijn duwen de rollen makkenlijker door de drukveer heen en is er dus minder weerstand op de motor waardoor je een warmloper kunt krijgen (ervaringsexpert)

en te zware rollen verookzaken alleen maar slecht optrekken hoor als je dan voorbij de 20-30 ben merk je dut je scooter ineens vooruit vliegt waarna dus het bovenstaande verhaal in werking komt
 
Het is ook de bedoeling dat je drukveer wordt ingedrukt....

En als je flink (2 of 3 gram) te zware rollen hebt kom je meestal pas uit die dip na 30/40kmu is mijn ervaring, niet al bij 20/30 dan zit je maar net iets te zwaar.

Met zware rollen lijkt mij dat de scooter juist meer weerstand heeft, hij moet immers die rollen rondslingeren?
 
Back
Top