Wallaroo Vario

Wallarooo

Well-Known Member
Ik heb een wallaroo met een leovinci handmade, een onbegrensde cdi en verder alles orgineel.
Nu vroeg ik me af of er een varioring begrenzing in de orginele vario van een wallaroo zit en zoja, wat is het effect als ik deze weghaal? trek ik sneller op? of ligt m'n top hoger?

alvast bedankt

Jesper
 
Advertisement - register to remove this

Image28.gif


Zonder ring kan de vario vooraan verder toegaan, waardoor de omtrek vooraan groter is, en achteraan kleiner. Dwz dat je top hoger ligt.
Let er wel op dat je met de originele ster van een wallaroo vario niet goed gaat trekken, het kan ook zijn dat de motor niet over zijn dode punt raakt.
De originele ster is hol, best neem je een bolle ster (polini heeft dat, weet ek) en lichtere gewichtjes.
Greetz

edit: bij mij zat er gene ring in omda hij 2ehands is, op nieuwe walla weet ek et ni zeker
 
Ni zo moeilijk, den dealer die dat voor u doet zuigt u uit, dus ge kunt da beter zelf doen.
carterkap eraf, kickstartdeksel eraf, dikke schroevendraaier tussen carter en halfpouli (schijf met vertanding op), moer losdraaien, halfpoulie busje riem eraf, varioschijf eraf, andere ster erin en alles terug op zen plaats. Kostprijs ster weet ek ni precies (mss 15euro?).
De rollekes hebben 1 kant met plastic, en 1 kant zonder plastic. Let erop dat de kant met plastic tegen de draairichting in geplaatst wordt in de vario. Dus dat de plastic tegen de vario 'kletst' bij het aanpakken.
De halfpouli met moer krijg je er het beste op als je de riem tussen de achtervatio trekt, zo heb vooraan meer riem.
Greetz
 
Met andere gradenplaat heb je waanzinnig veel dippen in je toeren.
Beter haal je een goedkope 'race'vario. Dan krijg je er gelijk een langere bus bij en een goede gradenplaat.
 
welke racevario is aan te raden?

ik weet dat de malossi multivar goed presteerd maar zijn er ook nog andere goedkopere die even goed zijn?

en als ik nou een race vario koop ligt m'n top dan ook hoger of trek ik alleen harder?
 
Een 'race' vario is makkelijker af te stellen. Er is een goedkope van Betella. Deze presteerd bij mijn Standaard Fox zeer goed. Wordt geleverd met 6.5grams rollen en bijpassende drukveer.
Top krijg je er zeer zeker bij. Het optrekken heeft met je afstel kunsten te maken. Ook goed is om er gelijk een nieuwe snaar bij te halen. Maar dat is niet perse nodig
 
metecco said:
dikke schroevendraaier tussen carter en halfpouli (schijf met vertanding op), moer losdraaien,


das wel dom om het zo te doen: dan heb je 2 keer kans om iets kapot te doen:
1. kicktandwieltje
2.als de moer niet meer goed is aangedraaid dan is de krukas er ook aan voor de moeite want dan kunnen je tandjes weg zijn (langs binnenkant van kicktandwiel en op krukas uiteraard)

koop dan even een PISTON-STOP, kost 5euro dus geen probleem.
 
Back
Top