@eurokit je zal inderdaad gebruik moeten maken van eerst een tapset. Die tapjes zijn geen draadtappers. Dik van onder en loopt dun toe.
wat ik je kan meegeven (zo die ik het zelf) is als je bijvoorbeeld m6 in je carterkap hebt, de afgebroken draad, als die nog zichtbaar is, wegslijpen/platslijpen.
Dan met een staal boor zeg maar 2mm inboren.
Dan met een 3mm
Dan met een 4 mm en daar hou ik het bij.
Op deze manier houd je nog 2mm "vlees" over. T.o.v een M6.
Tap nu eerst met de kleinste die erin past, de draad.
Enz. Enz. Tot je een mooi m4 draadgat hebt.
En als je de tijd hebt...Ik deed na het tappen een flinke dot 2k lijmkit onder in het gat een draaide daar een bijvoorbeeld m4 schroef in.
Nacht laten uitharden en de volgende dag met een m4 dopje langzaam beginnen te draaien om de kapotte draad/schroef te verwijderen.
Maar wil je het volgens het boek doen dan heb je draad tappen nodig.
Misschien heb je hier wat aan.