Waar zit de startmotor van een italjet dragster?

Nick1505

Well-Known Member
Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb net een italjet dragster gekocht tweede hands. ik heb hem al helemaal uit elkaar liggen. toe ik hem kocht zei degene waar hij van was dat de startmotor kapot was en daarom niet elektrisch startte, wel met kickstart en dat is ook zo. alleen nu wil ik de startmotor vervangen maar die kan ik helemaal niet vinden.

ik weet hoe hij eruit ziet. rond buisje van Ø30 en 5 cm lang ofzo.


kan iemand me helpen??


thnx!!
 
Advertisement - register to remove this

aan de achterkant van je carter? (als je achter je scooter staat, links van je achter wiel)

Zal zo ff een foto proberen te regelen

zo ziet hij er ongeveer uit.
01231286172_hi.jpg
 
ok bedankt. dat ding was bij mij zo erg goor, dat ik hem niet had herkent. je ziet hem inderdaad ook lastig vanwege die kap.


ff voltmeter op het kabeltje gezet, komt geen signaal uit. heb start motor ook getest en die doet het wel , das dus een opsteker.

zal dus ff een nieuw kabeltje moeten trekken ofzo, dat komt wel goed.


Weet iemand toevallig hoe zo''n knop voor de automatische start werkt??

is dat net als een gewone schakelaar dat er continu spanning op staat en als je hem indrukt icm de handrem dat hij dan de spanning doorlaat?

bedankt!
 
maby rem sensor kapot? werkt als je rem in knijpt wel remlicht?
weet niet hoe lang je dit ding heb maby ken je ouwe eigenaar wat hulp vragen oid? of had hij het er bij gemeld?
 
ik heb hem net 1 dag, hij gaf wel aan dat elektrische strat het niet deed en dat startmotor kapot was. die is dus niet kapot.

maar is wel een goede ja van remsensor.

zal eens ff kijken of remlicht het wel doet.

maakt het uit met welke rem links of rechts?
 
start relais kapot?

Hoe het werkt:
Je startrelais is een schakelaar die je met een kleine stroom aan kan zetten.
Dus als jij je schakelaar omhaalt, dan gaat je startrelais aan. Door die startrelais kan jij een grote stroom laten lopen (die schakelaar die omgaat). Door die schakelaar die dan omgaat gaat jouw startmotor aan.....

hoop dat je het snapt maar het komt er op neer, dat jouw knop @ stuur, je startrelais aanzet, en je startrelais je startmotor aanzet.

En het maakt niets uit van de rem...
Kijk gewoon even of je remlicht gaat branden.

Tjeerd
 
Back
Top