Waar zit de spanningsregelaar bij Aprilia Rally

Bart6114

Well-Known Member
Hallo,
kan iemand mij vertellen waar de spanningsregelaar zit bij een aprilia rally? Ik wil deze vervangen om te kijken of het hieraan ligt dat mijn lichten steeds doorbranden. Weet misschien ook iemand of het mogelijk is om een spanningsregelaar door te meten om te kijken of deze nog werkt?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by steppy spy
je accu levert dacht ik maar 12 volt. dus kan er ook niet boven komen. misschien zijn je lichtspoelen kapot?

Echt wel, er kan een piek komen. Vanuit de ontsteking.

Als je je achterkap eraf haalt, moet je een grijs alu blokje zien zitten. Dat alu blokje zijn koelribben en er komen draadjes/stekker uit. Dat is je spanningsregelaar.

Kijk of je zekering nog goed is. Probeer anders een 10amp zekering.

Check ook of er geen draadjes verrot zijn/corrosie of contact maken met je frame. Check ook alle stekkertjes en polen bij je verlichting of er geen (kort)sluiting optreedt.
 
spanningregelaar kan wel degelijk stuk gaan, deze zorgt namelijk dat piekspannningen eruit gehaald worden (en dus je rommeltje niet doorbrandt), die zit vlak achter je accu , onder je buddy......
 
Heb net even doorgemeten wat er aan spanning bij het remlicht uitkomt hier meet ik rond de 25 v? Hoort hier niet normaal maar 12v uit te komen? Waaraan kan dit liggen? Kan het zijn dat hierdoor ook de voor en achterlichten doorbranden? Deze zijn toch niet met de accu verbonden of zit ik daarmee fout? Wanneer ik aan de contacten van het voorlicht meet meet ik ongeveer 12v en wanneer in gas geef loopt dit op tot ong 35 tot 40v

Iemand nog een idee?
 
Back
Top