Waar krukas in laten zitten omgeving Enschede

Randy_area51

Well-Known Member
Hoi,

Zoals de titel al zegt waar kan ik het beste mijn krukas in mijn blok laten zetten in de omgeving Enschede.
En wat zijn jullie ervaringen met deze bedrijven.

Groetjes,

Randy
 
Advertisement - register to remove this

Randy_area51 said:
Hoi,

Zoals de titel al zegt waar kan ik het beste mijn krukas in mijn blok laten zetten in de omgeving Enschede.
En wat zijn jullie ervaringen met deze bedrijven.

Groetjes,

Randy

Zelf doen is stukje goedkoper?

Maar weet geen bekende in enschede :'(
 
Ik denk dat elke de lokale dealer of zelfs fietsenmaker het ook nog wel kan. wrom zou je hem naar een tuningbedrijf sturen???

Het is helemaal niet moeilijk. Kijk hoeveel beunhazen op dit forum het ook kunnnen!
Probeer het zelf, of breng hem gewoon naar de dealer. Een tuningbedrijf kan ook maar is nergens voor nodig...
 
Ook lees ik hier op het forum over verschillende manieren om de krukas erin te zetten. Wat raden jullie aan: eerst de lagers in het carter en dan de krukas erin of eerst de lagers om de krukas en dan de krukas met lagers in het carter.
 
Randy_area51 said:
Ik denk dat ik het dan toch maar zelf ga doen.
Iemand nog goede tips hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Kleine carter verwarmen,..totdat lager erin glijdt.
De lager verwarmen totdat hij stil staat,..kan overgens geen kwaad omdat hij tijdens het rijden ook erg warm wordt.

krukas erin,..die glijdt er ook gewoon in.

Grote carterhelft verwarmen totdat lager er goed in glijdt.

je pakt het kleine carterhelft met de krukas erin en stopt hem in het grote carterhelft.

Alles gaat heel soepel,..ik heb het al vaak gedaan voor vrienden en nog nooit problemen gehad.
 
je lagers verwarmen is toch niet echt goed, je laat het ijzer uitzetten en mss wel persen op sommigen plaatsen waardoor er na afkoeling (krimp) een speling onstaat die mss wel na een duur van tijd slecht gaat uitpakken...
 
ja maar dan zet hij nog niet zoveel uit, zoals ik het doe ==>

carters warm maken, lagers erin zoals ze zijn, dan je krukas (die een dag in diepvries heeft gelegen) erin in in de grote carterhelft, dan je pakkng ertussen en je kleine carter helft erop, bouten handvast draaien, alles laten afkoelen en dan pas je bouten goed aandraaien...

heb nooit problemen gehad ;)
 
Back
Top