waar hoort dat buisje en waarvoor dient deze nippel op carb

bonecrusher

project in the works
vanonder aan men carter ad kant vd ontsteking komt een dun zwart buisje uit.. van men oliepomp, juist?... maar ik weet niet waar ik het moet op aan sluiten... op carb zie ik nergens een nippel die dichtbij genoeg staat... en ik hou 2 nippels over.. een op zijkant waar ook de benzine nippel staat en 1 vanbovenop waar de carb op het spruitstuk zit aangesloten.. ik heb op de how to pagina gekeken mar daar staat enkel het oud model van mijn carb dus kunne jullie ff helpen met mijn probleem? tis de nieuwe 19mm DO (die zwarte)
 
Advertisement - register to remove this

met dat dunne zwarte buisje zou je wel het kapje van je ontsteking bedoelen, daar gaan 2 slangen in/uit, een dikke die loopt naar je olie tank, een dunne die naar je carb gaat, als het goed is hebben die black edition 19mm vacuum en olie aansluitngen, en als het goed is is je olie aansluiting op je carb een klein dun nippeltje, aan de zijkant, er zitten in princiepe op een 19mm maar 3 nippels, olie vacuum en benzine, de overige aansluitngen zijn nippels van afvoer, voor overtollige olie/benzine, daar kun je als je wilt een stukje slang van ca 10cm opzetten zodat die drap niet over je carb loopt. als je vacuum en benzine al hebt aangesloten, en je olie op het kleine nippeltje doet, is alles goed
 
de kerel van wie ik de occasie aerox had gekocht had zen vacuum op het spruitstuk aangesloten, klein gaatje derin, pinnetje en daarop een buisje.. nu kan ik dat wel veranderen maar het gaatje ih spruitstuk maakt dat iets uit??? ik hoop van niet... en die olieaansluiting zit ad zijkant maar nooit van zen leven dat dat buisje zover reikt.. de aansluiting zit ad andere kant vd carb... raar toch?
 
dat gaatje in je spuitstuk moet absoluut dicht, anders zuiht ie valse lucht en wil scoot niet aan.
Koop dus een nieuw spruitstuk, of als je het echt beun style wilt doen draai er iets in wat het gaatje dicht maak.
Maar zou als ik jou was voor optie 1 gaan nieuw spruitstuk dus :rolleyes:
 
owkeej dan maar spruistukje halen morgen... :| maar euhm hoe zit et nu met die olieaansluiting... najah da kan helemaal nimeer... men carb zit zeker goed ben geen genie maar dat heb k dan toch goed.. |( om wild van te worden...
 
yeps je slangetje is gewoon te kort, dat kan, bij de scooterboer ff een nieuw olieslangetje halen van 45cm , dan heb je ruimschoots genoeg, en ff opnieuw aanleggen. als je dat zwarte kapje verwijderd bij je ontsteking , zie je wat je los moet halen, het spreekt wel voorzich
 
Back
Top