This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Waar dient deze printplaat voor (peugeot Zenith)

michelv1979

Well-Known Member
Hallo allemaal,
ik ben op dit moment een peugeot zenith aan het (proberen te) repareren voor een vriend van me. Wat is er nu gebeurd, op nieuwjaarsdag vonden een aantal kleine jongetjes het leuk om 2 vuurwerk bommen in de scooter te duwen met als gevolg dat alle kappen in duizend stukjes explodeerde en er een hoop andere onderdelen kapot of beschadigd zijn geraakt.

Nu heb ik eigenlijk 3 problemen:
1ste= Ik heb hier een klein print plaatje (naast het CDI kastje) maar waar dient het voor ? Ik wil het loskoppelen want het is nogal verroest en ik wil het eventueel vervangen.

2de= De scooter start niet, nou heeft ie een tijd stil gestaan en hij starte vroeger ook al vrij moeilijk (behalve als hij al warm was) , nu moet ik nog een nieuwe bougie kopen (de oude werkt wel, komen vonkjes vanaf) maar ik denk dat ie te zwak is. Zijn er nog andere mogelijkheden waarom de scooter moeilijk kan starten?

3de= Ik heb een mooi schema voor de electra alleen die is niet in kleur en dat is nou net het gene wat ik zoek. Ik wil graag alles een keer langs gaan op kabelbreuken enz en er hangen een aantal draden los (zie foto) daarbij werkt de auto-starter niet met nieuwe accu

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :''(??!!

ps: Mocht er iemand peugeot zenith kappen hebben liggen (om te verkopen) met goede monteer stukken dan mail mij aub op michelv1979@hotmail.com

Volgens mij zitten er maar 2 kabels aan, dan kan het geen relais zijn.

Edit: Maar eigenlijk ook geen spanning regelaar .

Ik zie zo al 3 kabels zitten. Het zouden er 4 moeten zijn.

Ik weet haast zeker dat het de startmotor relai is

Die draden die los hangen zullen wel van knipperlichten oid zijn...

"1ste= Ik heb hier een klein print plaatje (naast het CDI kastje) maar waar dient het voor ? Ik wil het loskoppelen want het is nogal verroest en ik wil het eventueel vervangen"

Is opgelost , het is de regelaar voor de achter knipper lichten.

Alleen heb ik nu dus een nieuwe bougie erin maar ik krijg hem maar niet gestart, heb de carburateur ook al schoon gemaakt , ik ben ten einde raad? Iemand suggesties??

Trouwens heeft er echt niemand een kleuren schema van de elektra van de Zenith?

edit: Probleem is opgelost , de scooter loop nu alleen via de accu wil het nog steeds niet.

Last edited: