Vreselijk piepende remmen

RepoMan

Runner member
Ik heb vorig weekend de remblokken van mijn voorrem vervangen voor blokjes van Malossi. Ik heb de achterkant van de blokken ingesmeert met vet, en alles leek goed te gaan.
De eerste paar dagen werkte alles prima, ik remde perfect en geen last van vreemde geluiden. Sinds 2 dagen heb ik echter vreselijk last van piepende remmen, het harde piepende geluid ontstaat pas als ik langzaam rij en afrem, of als ik al half afgeremt ben. Wat zou dit nou toch kunnen zijn? En belangrijker nog: hoe zorg ik dat dit stopt?!

PLZ help :D

Greetz

Advertisement - register to remove this

Originally posted by PowerFreak
Heb je die cilindervormige buisjes ingevet. Volgens mij zijn dit de zuigers

Wat bedoel jij met cilindervormige buisjes?
Ik hoorde dat je vet op de achterkant van de blokken moest doen, dat heb ik gedaan, verder heb ik nergens vet op gedaan.
Waar moet ik dan nog meer vet op doen? Probeer plz een beetje duidelijk te antwoorden...........

alvast bedankt!

Greetz

Gewoon blokken op de achterkant invetten ja.. Eventueel kun je het volgens mij ook nog beetje op die zuigers doen (cilinder vormige dingen in je klauw die tegen je rembloken duwen als je remt)..

Originally posted by Enrico@nrg
Gewoon blokken op de achterkant invetten ja.. Eventueel kun je het volgens mij ook nog beetje op die zuigers doen (cilinder vormige dingen in je klauw die tegen je rembloken duwen als je remt)..

Ja ok, maar zoals ik al zei, de achterkant van die blokken heb ik al ingevet, dus dan zou het toch ook al op die zuigers moeten komen een beetje? Moet ik daar nog meer op doen dan?
Ennuh weet jij wat die andere gozer bedoelde met die buisjes?

Greetz

Originally posted by RepoMan

Ja ok, maar zoals ik al zei, de achterkant van die blokken heb ik al ingevet, dus dan zou het toch ook al op die zuigers moeten komen een beetje? Moet ik daar nog meer op doen dan?
Ennuh weet jij wat die andere gozer bedoelde met die buisjes?

Greetz

lezen :|

Die 2 cilindervormige buisjes duwen de remblokjes tegen de schijf aan zodat je remt :o

tis dat je een porsche teken hebt:|

Eh, die blokjes zijn nu ook gloednieuw hè. Ze moeten ook eerst goed inlopen. Dus ga eerst maar eens flink remmen ofzo.

En je hebt toch wel de blokjes met BEKLEEDE kant naar de remschijf toegericht eringezet?!?

Originally posted by stealth2000
Dat heeft ie al gedaan...

Maar wat voor piep is het, een metaal op metaal piep?
Je moet ook de kanten van de blokken die bekleed zijn tegen de remschijven plaatsen he!!

Ja heel leuk, ik zei toch al dat het de eerste dagen wel goed werkte :D

Weet je geen echte oplossing :D

Greetz

Originally posted by stealth2000
Eh, die blokjes zijn nu ook gloednieuw hè. Ze moeten ook eerst goed inlopen. Dus ga eerst maar eens flink remmen ofzo.

En je hebt toch wel de blokjes met BEKLEEDE kant naar de remschijf toegericht eringezet?!?

Jongen: LEZEN, ik zeg dat ik er al een week mee rij, en het is pas de laatste dagen dat ze zo zijn gaan piepen :(
Of zouden me remblokken ineens vanzelf weer vernieuwd zijn? :P

Greetz

Dit is de oplossing en beter uitleggen welke dingen hij bedoelt kan ik ook niet.. (lees eerdere reply).. Meer als achterkant van blokjes invetten kun je niet doen.. Of je schijf invetten wil ook wel eens helpen8P

Naja ik sloop morgen de boel wel weer uit elkaar.
Dan vet ik opnieuw nog eens de achterkant van die blokken helemaal goed in.
En over dat inrijden: Die blokken zitten er nu al een week in, dr is al weer meer dan 120 km mee gereden, dan mogen ze zo onderhand toch wel ingeremt zijn of nie?
Ohjah, zou het misschien ook nog kunnen helpen als ik remmenreiniger koop ofzo, en daar mijn remschijf eens goed mee schoonmaak?

Greetz

Originally posted by RepoMan
Naja ik sloop morgen de boel wel weer uit elkaar.
Dan vet ik opnieuw nog eens de achterkant van die blokken helemaal goed in.
En over dat inrijden: Die blokken zitten er nu al een week in, dr is al weer meer dan 120 km mee gereden, dan mogen ze zo onderhand toch wel ingeremt zijn of nie?
Ohjah, zou het misschien ook nog kunnen helpen als ik remmenreiniger koop ofzo, en daar mijn remschijf eens goed mee schoonmaak?

Greetz

Ja, wie weet. Het is een kwestie van uitproberen...
Maar haal eerst maar die zooi uit elkaar en kijk eens hoe het staat met de bekleding van de blokjes.

zoek eerst eens die cilindertjes op. dus haal de blokhjes eruit en kijk aan de binnekant. Nu zie je ze zitten. Je vet ze gewoon helemaal in, rondom. Als je het nu niet snap ga je maar naar zuigpunt :P

Originally posted by PowerFreak
zoek eerst eens die cilindertjes op. dus haal de blokhjes eruit en kijk aan de binnekant. Nu zie je ze zitten. Je vet ze gewoon helemaal in, rondom. Als je het nu niet snap ga je maar naar zuigpunt :P

HAHA dat is pas duidelijke taal :D Zo mag ik het horen :D WHAHA

IIG bedankt allemaal, ik ga morgen wel ff prutsen......

Greetz

Back