Vragen over Yamaha Neos 2003

To 5.0

Well-Known Member
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ben een oudere jongere van 46 die als hobby Amerikaanse auto's heeft maar nu wel oren naar een tweede hobby heeft. Ben goed in sleutelen en doet dit al sinds ik kon fietsen.

Ik kan een Yamaha Neos meenemen die niet gestolen is. Er zijn wat dingen aan kapot zoals een knipper licht en km teller hangt op half zeven, voorkap zit niet vast etc. Er zitten geen papieren bij en geen sleutels. Ik moet hem laten schouwen voor een nieuw kenteken.

Vragen:
Waar vind ik het framenummer.
Hoe krijg ik hem van het stuurslot, zit dat met bouten vast of gelas of geponst?
Hoe krijg ik hem gestart zonder contactslot en hoe verbind ik de draden door en welke.
Hoe kan ik zien of het geen snor scooter is?
Waar letten ze op tijdens die schouw?
Mag je nadat je het kenteken hebt de kappen eraf halen en hem zo kaal mogelijk maken, en wat is dan verplicht?
Waar moet ik opletten als die al zolang gestaan heeft. Is de benzine gestold, olie, etc.
Is er op het internet veel te vinden over Yamaha Neos en waar?

Alvast bedankt voor de antwoorden,
Tom.
 
Advertisement - register to remove this

Haal alle benzine eruit, daar moet je een houdbaarheids datum bij aanhouden van een halfjaar. Gooi er dus verse in.

Het contact slot moet een nieuwe op als je geen sleutel hebt, dus ik raadt je aan om die gelijk te kopen, een setje zal misschien drie tientjest kosten. Daarmee kan je hem dan ook starten. Moet toch gebeuren en zo hoeven hier geen diefstal trucjes op internet gezet te worden.

Bij de schouwing zijn ze erg streng. Alles moet GOED functioneren: uiteraard motorblok, remmen, vering, verlichting, knipperlichten, claxon, alles degelijk gemonteerd, etc

Kosten voor schouwen liggen rond de 150 euro.

Je kan op de papieren (misschien oude verzekeringspapieren?) zien of het een snor of brom betreft. Als je geluk hebt zitten er nog oranje of gele stickers, of een plaatje voorop, op de scooter. Als die geel is is het een brom, als die oranje is is het een snor. Als je geen van dit alles hebt / kan vinden, kan je het vaak nog aan het frame nummer zien, hier zal iets van 4890u895S of gewoon 4890u895 staan. Om zeker te weten dat hij niet gestolen is kon je altijd met de politie bellen (geef maar niet je echte naam ze zijn erg vervelend soms) om een frame nummer te checken maar weet niet of dat tegenwoordig nog kan.

Het stuurslot zal bestaan uit 2 pinnen die in uhm dat voorstuk stuk van je frame glijden. Soms is dit met wat goed beuken wel los te krijgen maar ik raad je demontage van de kappen en dan gebruik van een slijptol aan. Je zal zien dat je toch iets krom trekt of kapot slaat als je het met grof geweld probeert..
 
framenummer staat op het balhoofd , er zit in je voorbinnenkap een heel klein kapje die je er zo uit kunt wippen met een schroevendraaier oid. en daar dus achter.

ik denk eerlijk gezegd dat je makkelijker een ander frame kunt zoeken..
 
Back
Top