Vragen Balhoofdlager

Rallyracer

Well-Known Member
Ik ben dus bezig met het vervangen van het balhoofdlager bij een Aprilia Rally LC. Ik heb een heel nieuw setje gekocht, origineel van Aprillia. De nieuwe lagerhelfden zitten al in het frame en om het kroonstuk. De balletjes in het bovenste lager passen precies. Maar bij het onderste lager hou ik een ruimte over, er past net geen balletje meer tussen. Kan ik dit gewoon opvullen met vet? Heeft dit verder invloed? Speling o.i.d? En hoe vast moet de moer van je voorvork/ kroonstuk zitten?

Alvast bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

je moet ook de kogels er zo in leggen dat er wat ruimte tussen zit ,dus aan elkaar leggen en dan zorgen dat je ongeveer ruimte voor 1 kogel overhoudt , en dus er ook tussenweg laat.

als de kogels dan op de juiste plek rollen is het precies goed , wel goed vet eraan doen!

de moer moet je aandraaien tot ie stroef gaat ,en geen speling er meer op zit ,daarna draai je m een tikje losser , los genoeg zodat er geen zware punten in zitten maar wel zo dat er geen speling op het balhoofd zit.

maar bedenk wel dat er nog een 2e moer op komt , en draai je die aan zal de onderste moer ook nog wat strakker gaan , gewoon een kwestie van even proberen net zo lang tot ie niet zwaar loopt , geen zware punten heeft en geen speling.
 
Back
Top