vraagje over vervangen remschijf (voor)

nrg.mc3

Well-Known Member
ik heb een nieuwe remschijf aangeschaft, nou wilde ik die gaan monteren.
nou kan ik aan de linker kant van mijn naaf de moer loskrijgen maar aan de andere kant zit zegmaar een GROOOOTE inbus.
moet die ook losgedraaid worden? zo ja is daar dan speciale sleutel voor of iets dergelijks??

het gaat om een NRG MC3

Advertisement - register to remove this

ja die inbus moet je dus iets losdraaien (hij hoeft er niet persé uit) daarna kun je de pen er zo uittikken. Let wel op dat je je schroefdraad hierbij niet verkloot ;)

dank je voor je snelle reactie weet je ook welke maat het is? een 8, 10, 12 bedoel ik. ik denk zelf minstes 12 ofzo
en nog mooier, hoe kom ik in godsnaam aan zo'n grote inbus|(:W

als je op easyparts kijkt zie je dat het inbusbout m8 x 20 is.
ik weet niet precies welke maat maar kun je niet even zo'n sleutelsetje lenen van je buurman oid? die dingen zijn bijna overal wel verkrijgbaar lijkt me.
het is trouwens wel handig om zelf zo'n setje in huis te hebben ;)

ACHTER schijfrem nrg

ik heb een vraagje over het vervangen van de achter schijfrem van een puch nrg, ik heb een kwartier zitten zoeken hoe ik zelf een nieuwe topic kan beginnen, maar is me niet gelukt, ben hier voor het eerst dus mijn excuses daarvoor!

ik wil dus de achter schijfrem van een puch nrg vervangen:

de band is eraf, het gaat om de grote moer in het midden, als ik hieraan draai, draait de schijf mee, als ik de schijf vastzet met twee schroevendraaiers, draait ie niet meer mee, maar het moertje wil alsnog niet loslaten, ik heb het zelfs met luchdruk pistool geprobeerd (zo'n ding wat je op de compressor aansluit)

weet iemand hoe ik die remschijf loskrijg, of is het gewoon een kwestie van meer kracht zetten?

ik heb een vraagje over het vervangen van de achter schijfrem van een puch nrg, ik heb een kwartier zitten zoeken hoe ik zelf een nieuwe topic kan beginnen, maar is me niet gelukt, ben hier voor het eerst dus mijn excuses daarvoor!

ik wil dus de achter schijfrem van een puch nrg vervangen:

de band is eraf, het gaat om de grote moer in het midden, als ik hieraan draai, draait de schijf mee, als ik de schijf vastzet met twee schroevendraaiers, draait ie niet meer mee, maar het moertje wil alsnog niet loslaten, ik heb het zelfs met luchdruk pistool geprobeerd (zo'n ding wat je op de compressor aansluit)

weet iemand hoe ik die remschijf loskrijg, of is het gewoon een kwestie van meer kracht zetten?

kruipolie en langere arm. Als je er echt niet aan uitkomt even naar de dichtbij zijnde autozaak lopen. Die hebben zeker wel een goede compressor met luchthamer.

Back