vraagje over vario => honda sfx

VaTaR

Well-Known Member
een vriend van me wilde vandaag een ring uit zijn vario halen, dus we smeten die vario open met de gepaste sleuteltjes, de variokap ging er dus gemakkelijk af

maar nu probeerden we een moer los te krijgen (wat ons nog altijd niet gelukt is) aan dat achterste stuk waar de riem overloopt (als je aan die moer draait, draait je wiel mee).

Dus wij zetten het wiel vast d.m.v de rem (heeft zo'n klepje dat je kan induwen dat je rem ingeduwd blijft). maar als we dan aan die moer wilden draaien draaide het wiel nog mee (we kregen geen beweging in de moer)

Heeft er iemand een idee hoe je dit wiel kan vastzetten en die moer los te draaien, of heb je daar een speciale sleutel voor nodig? (ik heb dus niets op luchtdruk)

Sorry als dit nogal onduidelijk is, maar ik ken de juiste benamingen niet, ik ben hier nogal een beginneling in (al doende leert men ;))

Advertisement - register to remove this

Welke moer bedoel je, die zorgt dat je koppeling vast zit?? Die moet je eigenlijk met een luchttol losmaken.
(je kan ook iemand op de brommer laten zitten zodat het achterwiel op de grond staat en de rem ingehouden, dan met een rake klap de moer los slaan dmv. een schrikbeweging ;)

Als je de moer die op je krukas bedoelt (ik weet niet wat je met de variokap bedoelt, zal wel carterkap zijn) moet je de bougie eruit draaien en een zuigerstop erin doen, zodat die je zuiger blokkeert. :)

ik maak mn koppeling altijd los met een ratel en een haaksleutel
die haaksleutel bestaat uit 2 armen met pinnen die je makkelijk in je koppeling kan zetten.
volgens mij zijn die niet echt overal te koop maar je zou is kunnen kijken.

Back