vario ring aerox klein vraagje

aer0X-rsd

Well-Known Member
hallo,

ik heb een aerox uit 2009 in winkel gekocht
en nou wou ik naar belgie rijde(vuurwerk:love:)
maar wilde ik dus even de vario ring eruit halen.

nou zij een vriend van me dat als ik hem in de winkel gekocht had dat die met luchtsleutel ofzo zijn vast gezet en dat je die bijna niet los krijgt met een variosleutel

en dan je ook nog vulbussen nodig hebt

weet iemand hier meer van?

want zoals ik in-how to's - heb gekeken hoeft dit allemaal niet want dan halen ze gewoon die ring eruit en alles er weer op en klaar is kees.
 
Advertisement - register to remove this

dat ligt aan jezelf , een variomoer zit niet los natuurlijk ,maar ook niet overdreven vast.

als dit wel zo is is dit door een lomp iemand gedaan , sommige mensen zetten een behoorlijk luchtsleutel op vol met een enorme compressor met 10 bar , ja dan gaat ie vast zitten, maar behalve draad beschadig je dan ook elke keer het draad.

ik zet het thuis ook vast met een luchtsleutel , maar met beleidt , en als ik het op het circuit bijv. los wil halen neem ik gewoon een varioblokkeersleutel bij de hand.

en dat gaat prima , mits je dus alles netjes aandraait van te voren.

een variomoer van een Aerox hoort met 33NM vast te zitten , bijv. een wielmoer van een auto zo rond de 100NM , dus je kunt wel nagaan dat een variomoer niet zo vast moet als die van een auto , en die van een auto zit ook helemaal zo vast nog niet.

dan heb je dus een beetje een idee hoe vast het moet zitten.

echter gebeurd het jammer genoeg wel vaak dat mensen m niet vast genoeg zetten en daardoor de boel los loopt , met alle gevolgen van dien (bijv. krukas kapot) en dat zou zonde zijn..

dus als je verder niet meer met zo'n ding gaat sleutelen zou ik het laten doen , kost meestal weinig of niets zelfs..
 
Ja, maar je moet er ook wel een beetje gevoel voor hebben HOE vast je zo'n ding moet zetten. Heb het zelf ook wel eens gehad dat k hem te los had gezet. Gelukkig kwam ik daarachter terwijl ie nog stationair liep, en zelfs toen nog een flink kabaal...
 
godver, nu jullie allemaal gezegd hebbe wat er kan gebeure en dat hij los kan kome enzo ben ik bang dat dat gaat gebeurde:X

maar gwn vast tot ik niet meer harder kan en dan blijft hij wel zitten dus

moet wel lukken dan denk:p
 
Back
Top