Vraagje over soort Castrol mengolie 2t.

elianyeh

Minarelli Horizontaal
Ik rijd dus een opgevoerde 50cc aerox 2t (85kmh loopt die).

En ik ben dus aan het twijfelen of ik castrol power 1 (nieuwe versie) of power rs moet gaan nemen. Mijn mengolie is op en ik heb alleen maar 1 flesje nodig en power rs in mijn buurt is 18 euro en power 1 (nieuwe) is maar 7 euro. Maakt het veel verschil uit? Omdat ik overal zie dat half synth (power 1) slecht is ofzo en dat ik gewoon volledig synth moet gaan nemen (power rs dus). Ik kan ook nog power 1 racing halen is dat een idee? Die kost namelijk 10 euro in mijn buurt en die is ook volledig synth.

Dus ik moet even wat kennis opbouwen van welke olie juist wel goed is en wat niet goed is en of mijn scooter dat aankan... Power 1 racing groot verschil van power rs?
 
Advertisement - register to remove this

De beste olie voor elke 2 takt in het algemeen is Castrol TTS. (Power RS). Deze olie smeert erg goed, heeft een schone verbranding en mengt goed en blijft goed gemengd.
Castrol Power 1 is een simpelere olie wat volgens mij meer voor de standaard brommers en scooters is. Castrol is sowieso altijd goed, maar persoonlijk zou altijd voor de Power RS gaan.
Power one Racing moet je lekker laten liggen. Dat is een huismerk olie van de groothandel.
 
De beste olie voor elke 2 takt in het algemeen is Castrol TTS. (Power RS). Deze olie smeert erg goed, heeft een schone verbranding en mengt goed en blijft goed gemengd.
Castrol Power 1 is een simpelere olie wat volgens mij meer voor de standaard brommers en scooters is. Castrol is sowieso altijd goed, maar persoonlijk zou altijd voor de Power RS gaan.
Power one Racing moet je lekker laten liggen. Dat is een huismerk olie van de groothandel.
Power 1 racing is ook van castrol en er staat tts in de titel. Dus deze niet nemen en gewoon maar voor power rs of power 1 gaan?
 

Attachments

  • Screenshot 2024-06-05 084233.png
    Screenshot 2024-06-05 084233.png
    273.5 KB · Views: 11
Power 1 racing is ook van castrol en er staat tts in de titel. Dus deze niet nemen en gewoon maar voor power rs of power 1 gaan?
Ik rijd dus een opgevoerde 50cc aerox 2t (85kmh loopt die).

En ik ben dus aan het twijfelen of ik castrol power 1 (nieuwe versie) of power rs moet gaan nemen. Mijn mengolie is op en ik heb alleen maar 1 flesje nodig en power rs in mijn buurt is 18 euro en power 1 (nieuwe) is maar 7 euro. Maakt het veel verschil uit? Omdat ik overal zie dat half synth (power 1) slecht is ofzo en dat ik gewoon volledig synth moet gaan nemen (power rs dus). Ik kan ook nog power 1 racing halen is dat een idee? Die kost namelijk 10 euro in mijn buurt en die is ook volledig synth.

Dus ik moet even wat kennis opbouwen van welke olie juist wel goed is en wat niet goed is en of mijn scooter dat aankan... Power 1 racing groot verschil van power rs?
Kun je niet wat flessen bestellen dan? Ik heb laatst 12 flessen power rs besteld voor 100 euro;)
 
Kun je niet wat flessen bestellen dan? Ik heb laatst 12 flessen power rs besteld voor 100 euro;)
Ik heb geen geld hahaaha...
Post automatically merged:

Ik heb geen geld hahaaha...
Dus conclusie: Ik moet alleen maar 1 flesje hebben, omdat ik geen geld heb. Dus castrol power 1 racing achterlaten en dan gewoon castrol power 1 of castrol power rs nemen?
 
Last edited:
Welke site is dit, want TTS is de power rs.
Met Power 1 racing bedoel ik het merk Power 1 Racing.
Ohh zo, het is deze website: https://www.24mx.nl/product/tweetaktolie-castrol-power1-racing-2t-tts-1l_pid-55-420-001

Dus power 1 racing van het merk castrol is prima dan?
Post automatically merged:

Ohh zo, het is deze website: https://www.24mx.nl/product/tweetaktolie-castrol-power1-racing-2t-tts-1l_pid-55-420-001

Dus power 1 racing van het merk castrol is prima dan?
Ik kan namelijk power 1 racing (castrol) gewoon in de buurt halen voor 10ntje en power rs voor 18 euro. Ik ben beetje arm, dus moet het ff goedkoop houden. Castrol power 1 (non racing) is hiero 7 euro, maar volgens mij is power 1 racing (castrol) vol synth en power 1 niet.
 
Met een doorsnee cilinder kun je prima een half syntheet rijden. Zolang het minimaal Jaso FC is, is het dikke prima.

Power 1 is een vol syntheet zo ver ik kan vinden. Lijkt gewoon de power rs 2t onder een andere noemer.
 
Met een doorsnee cilinder kun je prima een half syntheet rijden. Zolang het minimaal Jaso FC is, is het dikke prima.

Power 1 is een vol syntheet zo ver ik kan vinden. Lijkt gewoon de power rs 2t onder een andere noemer.
Ik had aan mijn locale scooterdealer gevraagd en hij heeft de achterkant van t flesje gestuurd (castrol power 1, non racing) en daar stond deels-synthetisch. Maar als power 1 gewoon prima kan lopen dan doe ik dat gewoon... Maar power 1 racing is dus volledig synthetisch en dat smeert blijbaar dus beter?
 
De meeste oliën die tegenwoordig gebruikt worden zijn volledig of deels synthetisch. Synthetische oliën hebben vele voordelen t.o.v. minerale oliën. Zij zijn veel stabieler, hebben een langere levensduur, bieden betere bescherming tegen motorslijtage en presteren beter bij extreme temperaturen.
Tevens houden synthetische oliën uw motor schoner van slib of afzettingen, wat het vermogen en de prestaties bevorderd en het brandstofverbruik kan verminderen.

Semi synthetische olie is een mengsel van synthetische olie en minerale olie. Deze olie heeft de voordelen van synthetische olie maar door de toegevoegde mineralie olie is deze goedkoper in aanschaf. In veel gevallen is dit een prima keuze.

Van Zandri.

Heel eerlijk, koop gewoon een fles Castrol bro. We hebben het maar over een 50cc Aerox. Als je billen knijpt om een fles olie ben ik benieuwd hoe je dat doet bij het tankstation. Die Aerox is ook niet moeders zuinigste volgens mij.
 
Back
Top