This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Vraagje over inrijden cilinder

Hi,

Ik heb een nieuwe cilinder gekocht :
Olympia 50cc gietijzer met asso.... zuiger (weet de naam niet precies).

Weet iem. hoeveel km's ik deze kit in moet rijden?
Ik heb eens iets gelezen over die asso..... zuigers.
Ik heb de search al gebruikt maar toch kwam ik er niet verder mee

Alvast bedankt

Voor gietijzeren cilinders isset ongeveer 300km, dat staat tenminste in et boekje dat ik bij mn DR had gehad...

Maar eerste paar kilometers zijn denk ik het belangrijkst, kzou em eerst ff stationair laten draaien en dan zeker de eerste paar kilometers echt voorzichtig...

Daarna kan je al vrij snel et gas beetje open trekken. Ik denk eigenlijk dat als je bij de 100km zit en dr is nog nix fouts gebeurd dat je dan al redelijk safe bent. Maar gewoon nog niet constant gassen.

1e keer dat je hem start ongeveer 10 minuten stationair laten lopen. Af laten koelen en dan stukje gaan rijden. Dan ongeveer 200 km inrijden is meer als genoeg.

Als je gewoon met een RUIME hoeveelheid (goede olie bijv Castrol Tts) dan rijd je altijd goed in, mits je nooit lang volgas geeft alleen kort van bijv 30 tot 55/60 en dan weer rustig even.
Als je dat 200km ongeveer doet dan kun je wel al wat meer gaan vlammen indien je hem netjes warm rijd (rustig)

Suc6

Originally posted by Thomas
inrijden is iets van 50km rustig aan doen en dan knallen. Gietijzer heb ik het dan over.

Idd het inrijd verhaal van 500km is onzin VIND IK!
Ik reed met mijn Due Plus (giet cilinder) de eerste 10km rustig aan, daarna warm laten lopen en al gewoon vlammen, gewoon met goede smering en lekkere ruime carb afstelling komt het wel goed.
Zn cilinde rkan wel wat hebben.
Met alu ist nog leuker, alst warm is ahhahahaa blaaschen})