vraagje over een opleiding.

Advertisement - register to remove this

ik wil die opleiding ook gaan doen weet niet of het luek is zal wel want je gaat er heen om dat je het tof vind dus is het al gauw tof vind ik

2 vrienden van mij doen MTS autotechniek en het bevalt ze goed, ik ga volgend jaar HTS autotechniek doen, joepie!!!!! (als ik mijn eindexamens haal dan)

Een vriend van me heeft die opleiding ook gedaan, hij is er wel tevreden over...

MTS is sowieso relaxed:
-je doet er dus ECHT nix (behalve bierdrinken), ik heb in 3 jaar WTB gedaan, en vrij weinig geleerd, maar natuurlijk wel gehaald...
-alles is beter als de middelbare school, nix is saaier dat de Havo (of Mavo, Lts enz...)....

Ik doe nu HTS (Wtb) en heb in 3 semesters al meer geleerd, als in 3 jaar MTS wtb
smile.gif
...

In principe zou ik best HTS Automotive willen doen (zo heet het tegenwoordig, toch?), maar ik vind het vakgebied niet breed genoeg...

Greetz.

[This message has been edited by Bart Nrg Mc2 (edited 19 March 2001).]

tja als je goed werk kunt vinden is het wel een goede opleiding ja.

je leert je alleen de pleuris, en die dingen die je leert zul je NOOIT in de praktijk kunnen brengen.

als je deze opleiding wil doen zorg er dan voor dat je bij een universeel garagebedrijf komt te werken en niet zoals ik bij een mega dealer(mercedes), dan mag je nl. vaak alleen maar de kut klusjes doen zoals grote/kleine beurt, banden wisselen, en meer van die kut dingen.

maar goed als je het leuk lijkt, en je vindt een goed bedrijf, dan heb je wel een goede opleiding, waar je nog wel meer vervolg opleidingen mee kunt doen...

tja als je goed werk kunt vinden is het wel een goede opleiding ja.

je leert je alleen de pleuris, en die dingen die je leert zul je NOOIT in de praktijk kunnen brengen.

als je deze opleiding wil doen zorg er dan voor dat je bij een universeel garagebedrijf komt te werken en niet zoals ik bij een mega dealer(mercedes), dan mag je nl. vaak alleen maar de kut klusjes doen zoals grote/kleine beurt, banden wisselen, en meer van die kut dingen.

maar goed als je het leuk lijkt, en je vindt een goed bedrijf, dan heb je wel een goede opleiding, waar je nog wel meer vervolg opleidingen mee kunt doen...

Daarom heb ik dus gekozen voor een praktijk opleiding (4 dagen werk, 1 dag school
smile.gif
)
Dan zie je tenminste niet tegen school op en ga je met plezier die ene dag naar school
smile.gif

Je krijgt van je werk dan ook nog je gewone salaris, dus meer geld om aan je scooter uit te geven
smile.gif

MBO roelt
smile.gif

Greetz

Een vriend van me doet HTS autotechgniek, maar het is echt FUCKING moeilijk!

Je moet ook allemaal lompe dingen doen zoals wielassen voor vrachtwagens ontwerpen en zo..Lekker boeiend..
smile.gif

Originally posted by Arne@Piaggio:
Een vriend van me doet HTS autotechgniek, maar het is echt FUCKING moeilijk!

Je moet ook allemaal lompe dingen doen zoals wielassen voor vrachtwagens ontwerpen en zo..Lekker boeiend..
smile.gif

Ja das nou eenmaal HTS , gewoon a boeiend

Ik ben ook van plan HTS autotechniek te gaan doen. Maar das nog niet zeker. Die school staat hier wel heeeeel erg ver vandaan. Heb nu een sollicitatie ergens anders lopen en hopelijk word ik daar toegelaten. Anders wordt het HTS.

He SvR, wat voor scoot heb je??? Misschien zie je mijn raceknommel volgend jaar wel daar in die fietsenstalling staan, want als het me lukt (Eindexamens) ga ik in arnhem op kamers en neem ik (denk ik) mijn scoot mee...

Hoezo moeilijk Arne???? Ik was daar een les meegelopen van de 1e klassers en ik snapte het allemaal....(zal wel moeilijker worden,maar dat is overal zo..). Bovendien lijkt me dat dragrace-team echt gewoon super-rete vet!!!!
Motor & rally team = ook cool
smile.gif

Uh ik zal de vraag van je aan Arne alvast maar een beetje beantwoorden.
HTS is gewoon kut als je van de havo af komt. Ik doe / deed zelf een HTS opleiding en geloof me ik heb me de kanker gewerkt daar, maar al die wiskunde enzo is echt super moeilijk, bovendien moet je echt super a boeiende dingen uitrekenen. Dus mijn advies is ga niet naar de HTS als je geen held bent in wiskunde b en natuurkunde op de havo. Doe eerst vwo of MTS want dan heb je een goede basis en dan zal de HTS verder geen probleem zijn alleen met havo is het gewoon errug zwaar

Beter voor je want de havo is eigenlijk niet meer dan een langdurige intelligentie test waar je leert met zo min mogelijk te doen toch voldoendes kan halen

Ik ben het helemaal met Johan eens (da's voor het eerst, denk ik
smile.gif
)...

Maar niet iedereen heeft zin & tijd om hetzelfde te doen als ik, nl. Havo + Mts...

Ik ben ZEKER geen held in Wiskunde, en het is inderdaad f*cking moeilijk (heb vandaag 4uur complexe wiskunde achter de rug, leuk
wink.gif
)...

Verder over de moeilijkheidsgraad: als je de opleiding niet boeiend vindt, lukt het je NOOIT (in tegenstelling tot bijv. Havo)...

Arne; was jouw IT-opleiding dan een makkie?

Greetz.

Iedere opleiding is moeilijk, maar als je echt goed je best doet en er echt in bent geinteresseerd dan moet het gewoon lukken. Ok, je houdt waarschijnlijk weinig vrije tijd meer over. Ik zou dus ook graag naar de HTS willen na mijn havo. Gelukkig zijn wiskunde b en natuurkunde wel een van me betere vakkenl. Maar ik heb vaker gehoord dat van havo naar HTS veel moeilijker is dan havo-MTS-HTS. Misschien moet ik maar eens erover denken om de MTS te gaan doen en dan later de HTS. Daar komt ook nog bij dat ik op kamers moet op m'n 18e als ik naar de HTS autotechniek zal gaan. Dat zie ik nog niet echt helemaal zitten zonder geld. Stel je voor dat ik me scooter moet verkopen om een bankstel te kunnen kopen ofzow. Dat gebeurt dus niet he.

Originally posted by TB:
Iedere opleiding is moeilijk, maar als je echt goed je best doet en er echt in bent geinteresseerd dan moet het gewoon lukken. Ok, je houdt waarschijnlijk weinig vrije tijd meer over. Ik zou dus ook graag naar de HTS willen na mijn havo. Gelukkig zijn wiskunde b en natuurkunde wel een van me betere vakkenl. Maar ik heb vaker gehoord dat van havo naar HTS veel moeilijker is dan havo-MTS-HTS. Misschien moet ik maar eens erover denken om de MTS te gaan doen en dan later de HTS. Daar komt ook nog bij dat ik op kamers moet op m'n 18e als ik naar de HTS autotechniek zal gaan. Dat zie ik nog niet echt helemaal zitten zonder geld. Stel je voor dat ik me scooter moet verkopen om een bankstel te kunnen kopen ofzow. Dat gebeurt dus niet he.

Ik heb vorig jaar m`n havo diploma gehaald en ik was best wel goed in wiskunde en natuurkunde. Ik ben toen dit jaar begonnen op HTS scheepsbouwkunde en ben er vorige week mee moeten kappen omdat het gewoon niet haalbaar meer was. Probleem : wiskunde , mechanica enzo. De basis kennis die je van de havo mee krijgt is gewoon onvoldoende. dan moet je gewoon super maar dan ook super gemotiveert zijn om het te gaan halen.
Je kunt het beste gewoon eerst proberen je vwo nog te halen dan heb je een super goede basis voor de HTS of ga MTS doen met het moeilijkste wiskunde pakket en doe nog een wiskunde cursus van bv PBNA , dat schijnt super goed te zijn.

BTW er bestaat ook zo iets op mbo voor mensen van de havo waarin ze worden voorbereid op HBO , dit duurt een jaar en ik denk dat dat een hele goede oplosssing is.

Volgende week begin ik op de MTS en ga een wiskunde cursus van PBNA doen, daarna de duale route van de HTS

Ik ga duz ook op kamers in Arnhem en weet je wat ik daarvan vind:
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
!!!!!!!!!!!
Zo, dat is effe lekker duidelijk, maar denk dan toch effe na, gewoon relaxed, weg van thuis,wa met je maten rondhangen,'s avonds thuis wanneer je wil (kroegjuuussss),uitslapen als je geen zin hebt in les!!!! En bovendien heb je een eigen garage bij je "apartementje" (als je het goed aanpakt), hehe....

En dat $$$ komt van de studiefinanciering!!!

Back