Ja snap ik maar wel jammer want toen ik zag dat hij deze veranderde met een beetje sleutelwerk in 10min met een bougie van 5eur is het wel mooi meegenomen voor hem haha ,Doormeten ... Cosmetisch uiterlijk zegt niets.
Echter de Bougie op de Foto verdiend niet de schoonheidsprijs.
En ... Tjsa... een Goede Scooterzaak / werkplaats , is niet goedkoop vandaag de dag , werkplaats moet warm blijven met de huidige dure Gasprijzen
Ja snap ik maar wel jammer want toen ik zag dat hij deze veranderde met een beetje sleutelwerk in 10min met een bougie van 5eur is het wel mooi meegenomen voor hem haha ,
Weet je toevallig ook wanneer je deze opnieuw weer zou moeten veranderen ? Want ik wil niet in een situatie zoals vorige keer weer belanden waar ik plots stil sta
Een bougie van bijvoorbeeld een Vespa Sprint of Primavera 4 klepper is een K klus om te vervangen, je kan er heel slecht bij.Bougie eruit draaien is geen werk.
Snap wel dat de winkel 30 euro vraag. Maar voor die 3 minuten werk is het wel veel gevraagd. (wou dat ik in 3 minuten 30 euro cash kreeg)
Bougie kan kapot gaan als je motor erg arm staat afgesteld. Dan word de motor erg super heet en kan dus ook de elektrode beschadigen.
Normaal gesproken hoort een bougie wel langer mee te gaan. ( over de 10.000Km is zeker mogelijk)
Alleen meestal word die om de 8000km ofzo preventief vervangen.
Als dit de nieuwe is lijkt het net alsof die een oorlog heeft overleeft. Maar inplaats van over een prijs praten. Welke scooter is het.Beste , heb zonet 30eur betaald om mijn bougie te laten vervangen , sinds de brommer zo goed als niet meer wou starten heb ik hem gesleurd naar de scooterzaak en blijkbaar was dit het probleem, z
Nu is mijn vraag
Ziet dit eruit als een kapotte bougie ?
Mvg View attachment 67336
Ohh excuses. de oude zag er ook niet echt heel mooi uit. Dus verwacht ik van die nieuwe ook niet erg veel.Aidan,
dit is de foto van de oude bougie niet van de nieuwe.
Een bougie van bijvoorbeeld een Vespa Sprint of Primavera 4 klepper is een K klus om te vervangen, je kan er heel slecht bij.
Je hebt er ook nog speciaal gereedschap voor nodig. Een heftafel is ook handig.
Bij de APK vvan een auto rekenden €14,50 voor het vervangen van een remlicht lamp.
Jammer dat ik dat niet zelf gezien had voor hij weggebracht werd.
Zonde geld, want ik kan dat makkelijk zelf.
Het zijn standaard tarieven.
De bougie op de foto ziet er ook behoorlijk rot uit.
En als de scooter nu weer goed start is dat toch fijn ?
Koop het juiste gereedschap en doe het de volgende keer zelf.
In 3 minuten lukt het je niet eens het goeie gereedschap bijeen te zoeken en de scooter op de brug te zetten.
Naar mijn mening heeft de scooterzaak de goeie beslissing genomen.
De schroefdraad bovenaan ziet er helemaal geroest uit en het roestwater is zelfs over het geribbelde gedeelte van de isolator gelopen.
Dit leidt tot slechter contact en minder galvanische scheiding tussen centrale elektrode en de massa (schroefdraad waarmee de bougie in de cilinder zit.)
MAW een slechtere vonk, als ik een scooterzaak had, zou ik deze bougie zeer zeker vervangen ook al was de vonk op dat moment in orde!
Hij zou hem gemeten en schoongemaakt kunnen hebben maar dan was de factuur 50 Euro geweest.
De echte vraag is, waarom is die schroefdraad zo geroest.
Dus als ik jouw was zou ik ook eens naar je bougiekabel en bougiekap kijken want om één of andere reden komt er water bij.
Neen is de oude ik vroeg me gwn af of het normaal is dat een gebruikte er aangebrand uitzietAls dit de nieuwe is lijkt het net alsof die een oorlog heeft overleeft. Maar inplaats van over een prijs praten. Welke scooter is het.
en ziet er inderdaad niet goed uit.
Heb je een foto van de oude en de nieuwe samen?
Lijkt me niet echt normaal nee.Neen is de oude ik vroeg me gwn af of het normaal is dat een gebruikte er aangebrand uitziet