Vraag over gasnaalden

Arnold MHR

Well-Known Member
eej, zag net dat lijstje van Bart MRG MC2 wat ie gepost had, gaat over verschillende gasnaalden.

hoor wel vaker mensen over een w7 gasnaald etc, maar wat heeft een andere gasnaald voor nut? heb altijd met alle setups die ik gehad heb gereden met de gasnaald die bij de carb zat als ik die kocht

misschien als ik weet wat het nut is, dat ik ook es een andere ga proberen.

zijn die gasnaalden trouwens duur?

(sorry, heb echt geen flauw idee, gasnaald was altijd een gasnaald bij mij)

Advertisement - register to remove this

het kan helpen.... lol, lekker duidelijk weer ja, maar ik wil het ook wel eens weten, heeft het iets te maken met dat je bv kwart gas meer benzine geeft en vol gas wat minder dan std gasnaald (vb hew...)

de dikte van de naald bepaald hoeveel benzine erlangs kan en dus met de lucht word vermengd. hoe een gasnaald toeloopt bepaald dus de verhouding benzine/lucht over het gasdraai traject. Ook je luchtschroef werkt een beetje samen met de gasnaald.

Originally posted by Arnold MHR
In welk opzicht kan het helpen?
gasnaald.jpg

zoals je ziet vooral bij een kwart gas
Het regelt vooral het oppakken vanuit lagere toerentallen (bij schakelbrommers mischien nog beter merkbaar)

Nee, als je bv halfgas rijdt, dan sputterd ie niet zo erg omdat hij bv minder benzine krijgt. Je krijgt geen heftigere gasreaktie ofzo, tis meer comfort, oftewel dat je niet altijd volgas hoeft te geven wil ie goed lopen :)

Mm gaat opeens een belletje rinkelen bij mij!!!

Heb een 17,5 mm carb (na ja had, scoot is in beslag genomen, maar heb al wat andere parts kunnen fixen, maybe dat ik me uitlaat kan houden, die zou namelijk naar wimpie gaan), maar goed, hij sputterde bij half gas, op welke stand ik me gasnaald ook zetten. BIj volgas had ik geen problemen, sproeier was 100% de goeie, heb echt super veel tijd erin gestoken om de perfecte sproeier te vinden (niet dat lastig was, maar 10 sproeiers vervangen kost al gauw een hoop tijd).

Dus stel, ik bouw dalijk de scooter weer op, wederom met een 17,5mm, ik vind de goeie sproeier maar hij stottert bij half gas, wat voor gasnaald raad je mij dan aan freezer?
En moet ik dan wederom nieuw sproeier monteren? Denk van niet, sproeiermaat is pas van belang met volgas.

Hoor het graag!!

Originally posted by Arnold MHR
En moet ik dan wederom nieuw sproeier monteren? Denk van niet, sproeiermaat is pas van belang met volgas.

Hoor het graag!!
Dit kan wel nodig zijn, als je naald spitser is zal hij meer benzine doorlaten. ook moest de naald korter zijn.
Langer en stomper al dan weer minder benzine en grotere hoofdsproeier nodig hebben....

Back