vraag over cilinder

Paashaas

Well-Known Member
ok vanmiddag zat ik wat rond te rijde op me scooter en ik werd aangesproken door een gast die ik ken, die mij een nieuwe Polini Evo 70cc AC voor minarelli vert aanbood. Daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk, aangezien ze ongeveer 300 euro kosten.
Ik kreeg de cilinder zelf + de kop + een nieuwe bougie. Ik helemaal gelukkig m erop draaien, probeer m te starten. Helemaal geen compressie. Ik nadenken wat er nou mis kan zijn, blijkt dat ik helemaal vergeten was dat een Athena Sport zuiger helemaal niet op een Polini Evo cilinder hoort:p.

Dus heb ik een andere zuiger nodig voor die evo? of kan het ook aan iets anders liggen.

En heb ik hierbij een grotere sproeier nodig? Ik heb op dit moment een 17.5mm carb met sproeier 87.

En hoe zit het met de uitlaat? Ik heb nu een gianelli shot.
 
Advertisement - register to remove this

heb je nieuwe pakkingen gebruikt?

is de zuiger de goede maat? want als de cilinder een overmaat is (b, c of d) dan gaat het al nooit passen met die zuiger..
en natuurlijk moet je opnieuw afstellen..
 
weet je hoe ze dit noemen? PRUTSEN gewoon..

een Evo cilinder hoort een evo zuiger in , verder zijn er verschillende maten zuigers , deze moet je uitzoeken door de zuigerspeling te meten door gebruik te maken van een micrometerset speciaal om boringen te meten..

verder , je koopt een evo , maar uiteindelijk heb je er weinig aan omdat je setup er verder niet naar is...

het zal wel goed lopen maar veel meer als een Airsal T6 70 zal het ook niet doen..

ik snap verder 1 ding niet , je zegt de cilinder is nieuw , waar is de zuiger dan gebleven ? 8P

en heb je de squish ook opgemeten op de juiste manier? wat voor krukas heb je verder?
 
Back
Top