Vraag aan Aprilia members

Menno

Ralf Fanclub!
Tussen benzine en olie dop, zit een kapje, daaronder zit een koperkleurig plaatje met een dop eruit waar wat kabels uit komen, waar dienen deze voor?
Daarnaast zit een rubber waar een slang uitkomt, heeft iets met vacuum te maken ofzo?

Advertisement - register to remove this

Dat 2 kabbeltjes meten enkel je benzine niet je olie :| Lijkt me stug dat die de olie meet aangezien de olie in de tank ernaast zit met een eigen metertje.

DAt kabeltje is niet je vacuem die zit odneraan de tank bij de bezineslang zelf kabeltje is voor afvoer eventueel overtollige benzine. (en ontluchting)

Sorry ,die rubberen slang die daar zit bij dat kastje is voor de ontluchting en doordat ie klem zat zoog de tank vacuum.
Kan wel kloppen dat die 2 kabeltjes alleen voor de benzine meter zijn. Is ook al tijdje geleden dat ik een aprilia had.

Originally posted by Romanov
DAt kabeltje is niet je vacuem die zit odneraan de tank bij de bezineslang zelf kabeltje is voor afvoer eventueel overtollige benzine. (en ontluchting)

Die rubberen slang die daar zit bij dat kastje is wel degelijk vacuum slangetje. En dat die 2kabeltjes de benzine meten kan wel kloppen. Is ook een tijdje geleden dat ik een aprilia had. [/B][/QUOTE]

Dat klopt zeker want olie zit ernaast en word appart gemeten. Dat slagetje is geen vacuem de vacuem zit samen met de gewone benzineaanvoerslang onderaan de tank, deze 2 zitten boven elkaar.

Waarom rijd ik anders al zo lang zonder dat slangetje zonder problemen ?

Greetz

Originally posted by stormer
Dat 2 kabbeltjes meten enkel je benzine niet je olie :| Lijkt me stug dat die de olie meet aangezien de olie in de tank ernaast zit met een eigen metertje.

Dit is dus gewoon het enige correcte andwoord :W

er zit ook nog een slangetje uit een soort bakje bij je benzine dop, naast het gat waar je zeg maar je benzine ingooit als tankt :P, die eventuele gemorste benzine wegvoert :)

En er zit ook nog ergens op de tank een overloopje, die ook voor ontluchting geldt.

Back