Vraag aan daantje!

Daan

Honda@NR 2
Eeej Daantje ik zat op je site en kwam dit tegen:


Verder hebben die kneusjes van Honda NL de vertanding lekker kort gemaakt, dus schiet dat ook niet op! Je zult met een standaard onbegrenste X8R dus lekker hard accellereren, maar je top zal verwaarloost zijn
Door dit op te lossen, kan je er een andere vertanding in zetten. Hier heb je 3 verschillende voor:
-Polini secundaire vertanding -> 15/49
-Malossi primaire vertanding -> 16/40
-Yamashi primaire vertanding -> 17/37
Als je van plan bent je standaard 50cc te houden, dan raadt ik je de secundaire vertanding van Polini aan. Waarom? Omdat je daar tenminste nog een beetje lekker mee optrekt en je top zal zo'n 5km/h tot 10km/h hoger worden.


Hoe moet dit als je dit doet?
Rijd hij dan 5 tot 10 km/h harder?
Wat kost het eigelijk?
Waar moet het ingebouwd worden?

Want ik snap het nie zo goed

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb nog een secundaire vertanding liggen van polini, 15/49 !!! Niet gebruikt, niet geperst, ik doe em er niet in omdat hij al goed genoeg rijdt voor mij! Je mag em kopen....

------------------
Malossi Multivar Vario, Hebo Koppeling, NRX, (binnenkort) Getunde 50cc, Polini 15/49 Secundaire Vertanding, Malossi Powerfilter.
 
wat vraag je ervoor??
ik heb namelijk al een langere vertanding, maar die is een beetje overdreven lang
frown.gif

dus, vandaar, maar daan was eerst...
 
Als je daantje iets specifieks wil vragen/vertellen doe dat dan via mail/icq/msn of whatever, maar niet via het forum. Forum is voor iedereen, dus moet je het niet tot 1 persoon gaan richten.
 
Ik ging met andere vertanding ook de polini secundair van 70 naar 80 topspeed niet beter of slechter trekken.

Vertanding zit dus bij je vertanding, moet op asje geperst worden kan je zelf wel doen kun je ook bij dealer laten doen zal je denk zo'n 70 gulden kosten.

Geloof dat deze vertanding 170 ofzo nu kost.

En trouwens het is heus niet zo dat alleen in nl er een kortere vertanding inzit ofzo.

En bedenk goed wat je wil gaan doen, met een polini secundair krijg je zeg maar de zelfde vertanding verhoudingen als andere scooters, dus zal je nog niet echt knoerthard gaan, is ideaal als je geen 70cc enzo wilt.

Als je in toekomst wel 70cc wilt zou ik maar voor de malossi gaan.
 
ok, honda-x8r wat vraag je ervoor.
mijn vertanding is namelijk 21-49 sec uitgerekent is mijn rf nu 8,6 ongeveer.
en met 15-49 een rf van ongeveer 12, heel verschil dus!!
vandaar, mijn top ging ook 10 km meter om hoog, daarom denk ik dat hij een beetje TE lang is en daardoor veel trekkracht verloren gaat...
 
die tekst komt mij erg bekend voor
rolleyes.gif

Maar de vertanding zit achter de koppeling. Je koppeling zit toch door een as heen gestoken? Dat is het kleine asje van de primaire vertanding. De rest van je vragen zijn al beantwoord
wink.gif


Greetz
 
Back
Top