Voorvork scheef.

Luuktooten.

New Member
Hoi! Ik ben een beetje nieuw in de scooters. Ik heb laatst een ongeluk gehad met mijn scooter en nu staat mijn voorvork iets scheef. Hij trekt verder totaal niet naar links of rechts en heb er verder ook geen last van. Wat moet ik er nu mee, en wat kan ik ermee?
 

Attachments

  • F21CCD97-D9DE-4B8D-99B3-55A13463C48E.jpeg
    F21CCD97-D9DE-4B8D-99B3-55A13463C48E.jpeg
    136.3 KB · Views: 36
  • 157ED410-E9C6-491D-93FC-4E8D8809D829.jpeg
    157ED410-E9C6-491D-93FC-4E8D8809D829.jpeg
    379 KB · Views: 32
Advertisement - register to remove this

Ik zou de kappen eraf halen en kijken hoe het bij het kroonstuk zit, of je daar geen schade hebt. Scheve voorvork wil je gewoon niet hebben, kan ongewenst weggedrag geven (je gaat nogmaals op je plaat ;))
 
Het kan ook zijn dat de voorvork nog redelijk recht is, maar bij de val je stuur krom is gegaan.

Zou eens de kappen voor eraf nemen en zien waar het precies mis zit.

De voorvork lijkt erg veel op die van een peugeot kisbee.. Misschien niet origineel?
 
Het kan ook zijn dat de voorvork nog redelijk recht is, maar bij de val je stuur krom is gegaan.

Zou eens de kappen voor eraf nemen en zien waar het precies mis zit.

De voorvork lijkt erg veel op die van een peugeot kisbee.. Misschien niet origineel?
Ik heb hem voor de eerste beurt naar een scooter zaak gebracht. En die zeiden dat hij krom was. Maar ja ik weet er weinig van. Toen hebben ze die vervangen voor me. Dus het zou goed kunnen dat hij niet origineel is. Ben daar sowieso vaker goed opgelicht….
Post automatically merged:

Ik zou de kappen eraf halen en kijken hoe het bij het kroonstuk zit, of je daar geen schade hebt. Scheve voorvork wil je gewoon niet hebben, kan ongewenst weggedrag geven (je gaat nogmaals op je plaat ;))
Ik heb een vriend erna laten kijken, die zij tegen mij dat er niks mis is met de voorvork maar dat de velg scheef is.. dus dat er me daar niet veel zorgen over hoef te maken…. Weet niet hoe u daar tegenaan kijkt?
Post automatically merged:

Het kan ook zijn dat de voorvork nog redelijk recht is, maar bij de val je stuur krom is gegaan.

Zou eens de kappen voor eraf nemen en zien waar het precies mis zit.

De voorvork lijkt erg veel op die van een peugeot kisbee.. Misschien niet origineel?
Ik zal ook zeker nog is de kappen er af nemen! Een vriend van me zij namelijk dat het niet de voorvork is maar de velg. Dus ben benieuwd.
 
Velg scheef? Ik zou zoiets best wel willen geloven als je gewoon een simpel plaatstaal velgje hebt of spaken ala een fietswiel. Maar gelukkig is dat heel makkelijk te testen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk.

Of je poten bij het kroonstuk zitten scheef, of de poten zelf zijn beschadigd, of wat @eurokit vermeld zit gewoon je stuur scheef. Maar het is via internet gewoon lastig te beoordelen. Als die vriend zoveel verstand ervan heeft, kan hij je vast wel even verder helpen dit goed uit te zoeken.

Voor ons blijft het gissen met 2 foto's. Je zal echt zelf aan de slag moeten en de boel even loshalen, dan kan je het pas goed beoordelen.
 
Velg scheef? Ik zou zoiets best wel willen geloven als je gewoon een simpel plaatstaal velgje hebt of spaken ala een fietswiel. Maar gelukkig is dat heel makkelijk te testen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk.

Of je poten bij het kroonstuk zitten scheef, of de poten zelf zijn beschadigd, of wat @eurokit vermeld zit gewoon je stuur scheef. Maar het is via internet gewoon lastig te beoordelen. Als die vriend zoveel verstand ervan heeft, kan hij je vast wel even verder helpen dit goed uit te zoeken.

Voor ons blijft het gissen met 2 foto's. Je zal echt zelf aan de slag moeten en de boel even loshalen, dan kan je het pas goed beoordelen.
Dankjewel voor je reactie! Ik zal is testen of het echt de velg is. En ik haal ook zeker de kappen los. Om het verder te onderzoeken. Dankjewel voor het helpen!
 
Wat je ook kan doen is zorgen dat je voorwiel van de vloer komt en dan er even goede slinger aan het voor wiel geven. Kan je zo zien of dat deze nog zuiver draait of begint te swabberen..

Het kan ook net zo goed de wiellagers zijn die aan hun einde zijn, dan kan de voorvelg ook wat schuiner gaat draaien.. Maar als de velg echt gegolft is dan heb je daar waarschijnlijk toch een slag erin zitten.
 
Back
Top