Voorkap schuren

Ptsd

Member
Beste mensen ik wil mijn voorkap schuren en herspuiten weet iemand welke korrel ik allemaal nodig heb (liefst een stappenplan eventueel als dat mogelijk is)
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb het niet doorgelezen, maar ga ervan uit dat het klopt:


Als je dit doorleest en je dan nog vragen hebt, dan kun je gericht vragen stellen. Zo zou je kunnen denken aan waar je wat moet kopen, of dat er nog iets anders kan... Maar nogmaals, ik heb het niet gelezen.

Hartelijke groet,
Overlander.
 
De kap met een sopje afwasmiddel schoon maken ,
schuren met waterproof schuurpapier nat met 400 -800 - 1200 - 1600 ,
stof en vetvrij maken met een doekje wasbenzine en spuiten maar.

Tip : Met goede 2K lak hoef je geen blanke lak laag te gebruiken en heb je meteen een mooi resultaat.
 
Gebruik azijn in het sopje (drijft de vetlaag omhoog) en na het schuren ammoniak om te ontvetten (lost vet net iets beter op als er nog restanten zijn). Maar ja het is geen 2 miljoen kostende auto...
 
zou m persoonlijk tot 800 schuren dan een vullende plastic primer gebruiken daarna tot 1600 schuren en een 2k verfje erop (wel op lettenj dat de primer bestand is tegen 2k
 
In de OP staat niets over schade of diepe krassen, waarom zou je dan met vuller willen werken? TS wil vermoedelijk gewoon snel een leuk resultaat hebben zonder heel veel kosten (Ik bagatelliseer wellicht).

De HowTo is goed genoeg... Op deze manier met vullers schrikt het af en we maken hier geen puristen met 2e hands marktplaats scooters die niet te duur zijn. Overdrijven is ook een vak.... We moeten ons ook kunnen aanpassen bij TS. Er zit verschil tussen een leerling, gezel of meester.

PS: Ik snap je verhaal persoonlijk niet over 2K lak en alles, is een beetje overdreven. Het gaat hier vermoedelijk om een spuitbusje en geen professionele spuiterij. En vertel dan ook goed hoe je met de vullers moet werken... Je stuurt zo iemand het bos in zonder uitzicht.
 
Last edited:
In de OP staat niets over schade of diepe krassen
staat ook niet dat diie geen schade heeft... Maar daar gaat het niet om, hij vraagt om een stappenplan die wordt gegeven, ik geef hier alleen maar een aanvulling op kan de ts zelf bepalen hoeveel werk die er van wilt maken. voor de rest begrijp ik niet helemaal waarom puristen erbij gehaald worden.
 
Oké, je hebt gelijk. Je aanvulling is wel waardevol, maar zie dit net als te veel info wat kan afschrikken. Ik moet mijn tekst wel rectificeren omdat je er duidelijk inzet: "zou m persoonlijk". In die zin is het ook geen dwingend advies en kan TS het naast zich leggen.

Ergens geeft het mij wel te denken dat er nog veel potentie in het forum zit als het om kennis gaat wat nu slecht toegankelijk is. Maar ik neem hem mee voor de kennis.

Excuses, ik had beter kunnen reageren.
 
2K lak is wel de betere optie. Gewone lakken kunnen ook prima zijn. Maar ik heb eens een tank van m'n motor met Action zijdemat zwart gespoten. Dat had ik beter niet kunnen doen. Lak bleef op de een of andere manier zacht en heb ik er uiteindelijk weer helemaal af moeten halen. Veel werk voor niets dus. Daarna met opnieuw met 2K lak gespoten, kost wel wat meer maar resultaat is 10 keer beter. Nadeel is wel dat je spuitbus niet meer kunt bewaren, je moet hem dus in in keer, wel in meerdere lagen, opmaken, binnen het tijdsbestek dat op de bus staat. Daarna hard het ook uit in de spuitbus zelf. Maar goed het resultaat is er dan wel naar.
 
Back
Top