voordeel van 80 naar 85mm drijfstang?

pilsje

oostkapelle-zeeland
ik ben bezig met een ander blok.

nu mijn vraag: wat is voordeel als je een 85mm krukas neemt en het nadeel.
dat zou ik graag willen weten. het gaat om een stage6 racing.

gr danny's
 
Advertisement - register to remove this

je zult met de search iig wel vinden van hoe of wat.

het voordeel van een 85 stang is dat de hoek van de drijfstang minder steil is , ook is de timing net iets anders.

nadeel bij stage6 is dat je met een ophoogplaat werkt , dan rijdt je dus met minder carterdruk.

bij Malossi is overigens de zuiger ook anders wat 2 keer gunstiger is.
 
ik wil het probere om het drastischere aantpakke. iedergeval niet pluy and play.
er zullen ook dingen op de testbank uitgetest worden.

tips of iets dergelijk is natuurlijk altijd welkom
 
als je het geld en de moeite er voor over hebt om een s6 cilinderkop aan te passen zodat je met de malossi zuiger kan gaan rijden. Kan je toch beter gewoon gelijk een speed kopen?
Zoveel geld zal dat allemaal niet schelen. en je gaat gewoon zeker weten hard met een speed.
 
Wat mis ik. De topicstarter vraagt naar de voor & nadelen van een 85mm krukas en iig begint over kopjes aanpassen & malossi zuigers te praten :?

Voordelen 85 krukas :

- Meer cartervolume (de een vind het beter, de ander niet, ik vind het beter)
- Verminderde lijbaankrachten, dus door de langere drijfstang is de hoek kleiner van drijfstang op cilinderwand, waardoor de zuiger minder druk uitoefend op de wand, dit is in principe beter wat slijtage betreft, maar echt een direct voordeel haal je er niet uit.
- Je kan met rechte flens rijden wat het vermogen weer iets ten goede kan komen

Nadelen :
- Ophoogplaat, meer kans op lekkage, en een niet al te vloeiende overgang van carter naar cilinder, tenzij je de ophoogplaat helemaal netjes afvreest.

Wat is je doel van het blokje? Met een stage6 cilinder kan je in principe ook over de 20pk...alleen als je echt voorin mee wil draaien in de sprint oid dan zou ik voor de speed cilinder gaan. Is het gewoon voor de fun...lekker stage6 pakken, en een langere drijfstang is dus geen noodzaak.

Ter vergelijking, ik rij in de stage6 cup, waarin iedereen die voorin meedraait met een 85mm drijfstang rijden. Ik rij zelf met een 80mm drijfstang, en heb toch nog een van de snelste machines van het veld als deze loopt zoals hij moet lopen :P Dus het gaat je geen pk's schelen/kosten.
 
Klopt wat je zegt pronk, zelf heb ik ook een keer een evo icm. een ophoogplaat en 85mm. krukas geprobeerd, dit pakte wel positief uit naar mijn mening maar het verschil was minimaal.
En om idd carter en ophoogplaat + cilinder mooi vloeiend te laten lopen moet je zoiezo al een std. carter hebben om te beginnen, heb je je caters al aangepast op je cilinder is dit namelijk een ramp...
Lekkage zou ik me niet zo druk om maken, de ophoogplaatjes van Stage6 bijvoorbeeld zijn echt wel netjes vlak, die van hebo zijn al een stuk minder netjes afgewerkt bijvoorbeeld.
 
Maak me idd ook niet druk om lekkage hoor, als je goede kit gebruikt, is het sowiezo geen probleem. Maar ik wilde alle mogelijke nadelen benoemen...je hebt gewoon een extra punt waar lekkage/valse lucht voor kan komen.
 
dit blok is niet voorin te rijden, meer voor de fun en dingen testen en uitproberen.
daarom neem ik ook stage6, goedkoop en knalt nog leuk ook.
het is btw een ac cilinder ;)
de reden wegens ac is tekijken wat er uitgehaald kan worden en niet veel mee gereden word.

als er meer iedeen zijn kan je het ook gewoon laten weten.

de voorlopige setup zal worden:
stage6 racing ac (bewerkt)
bidalot c20
19mm dellorto(bewerkt)
vl13/v-force(mina versie)(bewerkt)
hebo koppeling
malossi vario
carters(bewerkt)

het tuning werk word gedaan door een maat van me en ik zelf
over de krukas en spruitstuk ben ik nog niet uit wat ik neem.
hpi 2005
 
persoonlijk zou ik het gewoon op 80 drijfstang houden , rijd ik zelf ook mee met stage6 racing 70 AC en dat wil zeker goed lopen , het is echt minimaal , imo zonde van het geld ,beter koop je dan meteen een team oid..

de stage6 ophoogplaat die ik hier heb is btw zeer slecht , lekken zal het niet maar om het mooie zou je het zeker even mogen bijwerken.

@ pronk , de flens recht bedoel je piaggio mee neem ik aan , bij mina gaat dit niet op natuurlijk.

je moet ook rekening houden met het feit dat als de cilinder 5mm hoger komt te staan dat dan de uitlaat ook aangepast moet worden!
 
Back
Top