Wat mis ik. De topicstarter vraagt naar de voor & nadelen van een 85mm krukas en iig begint over kopjes aanpassen & malossi zuigers te praten :?
Voordelen 85 krukas :
- Meer cartervolume (de een vind het beter, de ander niet, ik vind het beter)
- Verminderde lijbaankrachten, dus door de langere drijfstang is de hoek kleiner van drijfstang op cilinderwand, waardoor de zuiger minder druk uitoefend op de wand, dit is in principe beter wat slijtage betreft, maar echt een direct voordeel haal je er niet uit.
- Je kan met rechte flens rijden wat het vermogen weer iets ten goede kan komen
Nadelen :
- Ophoogplaat, meer kans op lekkage, en een niet al te vloeiende overgang van carter naar cilinder, tenzij je de ophoogplaat helemaal netjes afvreest.
Wat is je doel van het blokje? Met een stage6 cilinder kan je in principe ook over de 20pk...alleen als je echt voorin mee wil draaien in de sprint oid dan zou ik voor de speed cilinder gaan. Is het gewoon voor de fun...lekker stage6 pakken, en een langere drijfstang is dus geen noodzaak.
Ter vergelijking, ik rij in de stage6 cup, waarin iedereen die voorin meedraait met een 85mm drijfstang rijden. Ik rij zelf met een 80mm drijfstang, en heb toch nog een van de snelste machines van het veld als deze loopt zoals hij moet lopen
Dus het gaat je geen pk's schelen/kosten.