This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Voordeel magnesium carbs

zal het niet iets zijn met het condenzeren van zo carb? als het een wat lagere temp is+-10 graden ofzo is heel je carb altijd zijkant van de condens.

meschien zoiets?
 
denk idd lichter , er worden/werden ook carters gemaakt van een alu/magnesium legering , volgens mij ADM oid..

Dell'orto maakt ze btw ook nog steeds en zit volgens mij achter machines zoals Aprilia RS125cc produktieracer , Rotax...

ook de bouten zijn maximaal afgedraaid.. (ergal)

 
VHSA bestaat volgens mij niet , B en C wel iig..



en dan nog de VHSH , en de VHST is wel bekend dacht ik...



en volgens mij zit de VHSB standaard achter een Aprilia RS125 produktieracer , of de C versie , maar iig dat type , heb m in de hand gehad , echt wel mooi spul
 
nou , ik weet niet wat dit type Dell'orto is maar hij is wel verdomd licht

mja , dat zijn de std Mikuni's en Keihin's van de Honda RS125R produktieracers ook en die zijn gewoon alu

bij Aprilia en honda zit in in een airbox btw..
 
Ik denk zelf idd ook dat het magnesium vanwege het gewicht gebruikt werd.

Thuis heb ik ook nog een grote (> 40 mm) carb van magnesium liggen, weegt werkelijk helemaal niets.
Ook werden vroeger bij crossers carters en dergelijke van magnesium gemaakt.

Naar mijn mening is de reden dat ze eraf gestapt zijn het snelle corroderen van het magnesium (is ook te zien @ bovenstaande foto's bij de oude carbs) en de slechte mechanische eigenschappen in vergelijking met alu.

Maatje van me heeft een crosser van magnesium carters, en heeft er best wat problemen mee, aantasting door koelvloeistof, en niet zo vorm vast.