This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Voordeel kelk??

[Steef]

Banken?? PM!
Aangezien ikzelf hier nog niet over uit ben....

Ik zie veel mensen met 60,70 of zelfs 80mm kelkjes rijden, het liefste draaien ze deze ook nog helemaal strak of polijsten ze het??

Wat geeft een kelk nou voor toegevoegde waarde??
Ik heb mijn blokje bij epc laten opbouwen, en zei vinden een kelk nutteloos.

graag julie mening hierover??
 
Ik heb dezelfde mening over de kelk. Nutteloos.

Het is puur voor de looks , en voor luchtfilters met grotere openingen.

Er zal imo toch echt niet meer lucht door je carb. heen doorstromen dan wat het gat van je carb. aankan. :! Zo zie ik het...
 
Ik zie het ook meer om grotere luchtfilters te kunnen monteren. Wel heb ik bij van Schie in Genemuiden een kelk gezien, en die meneer denk erg goed na over zijn motorblok. Als ik me niet vergis, zag deze kelk er anders uit dan je denkt. Ook heb ik wel is gehoord dat de kelken die wij allemaal hebben, niet goed genoeg zijn om te werken (de radius)
 
de reguliere kelkje (recht gedraaid) heb je idd niet zo veel aan.

Er schijnen ergens berekeningen rond t zwerven om de kelk lengte en andere maten etc te berekenen. Een kelk moet hyperbool? de vorm moet net als stage6 kelken zijn.

nu van een kelk is dat er een snellere luchttoevoer is op hogere rpm's.
 
ik denk eerder om een beter flow te creeren,
als je een luchtfilter heb met 4 adapters erop, dan gaat dat niet lekker,
net als de flow van de rest van je inlaat.
 
ik denk dat een kelk wel degelijk zin heb ... maak ze redelijk vaak op het werk als een kelk net zo vorm als je carb heb en loopt het net zo over (kan) het oordelen hebben denk dan aan de luchtsnelheid die kan hoger worden ik weet dat hier berekeningen voor zijn ... als dit topic maandag nog leeft kan ik het op me werk navragen ...
 
een kelk heeft op viertakt best wel nut;

een korte kelk zorgt dat hij op lagere toeren veel meer lucht krijgt en dus onderin sterker weg is.

terwijl een lange kelk zorgt dat de motor op hoge toeren niet de helft benzine/lucht terugspoelt, doordat de lucht in de kelk wordt geduwd en nergens naartoe kan behalve in de carb.