Hmmmm als je uitleg vraagt over voor/nadelen van 1 of 2 veren zou ik die niet pakken.
De R/T staat bovenaan samen met de 7T, Evo, 2F4R FL70 en Manston. Als je deze cilinder wilt, zul je een highend pijp moeten kopen (€250+), 28mm+ carb (€80+), andere krukas etcetc. Totale kosten zul je op zn minst op 1000 zitten, ervanuitgaand dat je een nu (zga) standaard blok hebt en het betrouwbaar wil hebben. Is ook niet dagelijks te rijden. Heb het zelf gedaan met een 7T, 32mm, C30 en heel de mikmak, thrust me; 1 op 3 (98 of 102) is niet leuk, zelfs niet met een 7L aerox tank. Voor dagelijks; gietijzer pakken, wil je hardgaan en betrouwbaar dan TP Due plus pakken. Gietijzer en genoeg pk's. Is het niet dagelijks en/of wil je toch aluminium rijden; pak een Stage6 pro of op zn hoogst stage6 racing.
Met al die highend cilinder moet je echt alles aanpakken, dus binnenrotor, overrange, (minstens) 13/44 vertanding etc etc. Het MOET niet, maar wel beter wil je dat geld voor die cil tot zn recht laten komen.
Dat is mijn advies. Kijk zelf maar wat je wil.