Vliegwielspie doppler Racing endurance krukas

Tgk

New Member
Hoi iedereen, ik heb laatst mijn hele blok gereserveerd krukaslagers krukas cilinder etc.
Maar op het einde kwam ik bij een probleem de spie van de oude krukas paste niet op de nieuwe doppler endurance Racing Piaggio 50cc 2t. Nou heb ik vandaag weer een orginele Piaggio spie gekocht en die paste ook niet( hij is te groot) 3x5 is de maat. Maar als ik een kleinere spie koop gaat die niet meer lekker in het gleufje van het vliegwiel( dan zou die helemaal los zitten). Nu heb ik de nieuwe spie die niet paste een beetje bijgewerkt met een vijl. Uiteindelijk paste die wel en wiebelde een klein beetje maar zat voor de rest prima vast. Een scooter winkel bij mij in buurt verkoop een spie van 3x3 en 2x3.7(want wat ik al zei die gaan dan geloof ik niet lekker in het gleufje of zit het anders met die maten en heb ik het fout). Zou ik die proberen of blijven bij de zelfgebeunde spie? Alle tips zijn welkom alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Spieën heb ik ook wel eens afgevijld , en op maat gemaakt , maar het is wel zaak dat hij precies past , en geen speling heeft , in de as , en de baan van het vliegwiel . Op den duur heb je kans dat het zaakje uitslaat , en dat is in het vliegwiel dan het minste , als dat makkelijk te vervangen is , krukas is een ander verhaal. Dus een goede halen , of iets voorzichtiger in kleine stappen vijlen , en steeds met een schuifmaat meten
 
Een beetje bijvijlen of schuren. Ik herken je probleem.
En het zaakje slaat niet los, als het vliegwiel eenmaal op het conische deel zit is het prima.
 
Back
Top