vliegwiel afdraaien,hoeveel ongeveer?

Advertisement - register to remove this

Reageer es ff normaal op iemand zn vraag man met je L.&.F.U.RT ... :L

Serieus; ik denk dat je beter niet kan beginnen aan het afdraaien van je std onsteking, als je perse een buitenrotor wilt hebben/houden koop dan een snelle buitenrotor van MVT bijvoorbeeld, zal je meer geld besparen als een kapotgeslingerd vliegwiel

Op die link/projectsite is er moeilijk veel afgedraait! hij heeft te veel afgedraaid van de verkeerde kant, hij heeft de stevigheid van het vliegwiel helemaal naar @#@~&&% geholpen.
Als je van de binnenkant wat afdraait tot +- 1mm onder dat signaalmagneetje blijft ie wel stevig. en eventueel kan je ook nog wel wat van de zijkant er afhalen. Maak het gewoon niet te dun. Ik ga ook mijn vliegwiel afdraaien als ik pic's heb pm ik je wel.

suc6

BasAerox said:
Gaat die dan niet 'slingeren' door het gewicht van dat plaatje wat op je vliegwiel zit wat langs je stator moet? (Wat slecht zou zijn voor je krukaslagers naar horen zeggen?)

nou , die ene gram meer of minder doet t m niet hoor ....

en komt bij dat je daar omheen draait , dus er veranderd niks aan hoor , std zit dat plaatje er ook op , denk daar maar eens over na ;)

als je een vliegwiel afdraaid komt er overal evenveel af dus er veranderd niks behalve dat hij lichter wordt...

De verhouding in gewicht van het vliegwiel en het 'plaatje' word kleiner en ook gaat dat plaatje meer naar buiten steken (afstand plaatje-gewicht word groter) omdat je het vliegwiel van buiten afdraaid... Daarom dacht ik dat:P Achja...

Last edited:
Back