VL12 prob

Re: Re: VL12 prob

Originally posted by VDM

Wat is dan het probleem? Dat zo'n ding niet helpt met std pijp had ik je ook wel kunnen vertellen. Gewoon std ding terug zetten en vl12 verkopen...
hoeveel geef je? :p

Nee, ik probeer het met het zo passend te maken en die reedstops iets verder naar binnen te buigen

Iedereen bedankt voor de uitleg, heb weer veel bijgeleerd.

ps: nog 1 vraag: Als je met grotere carb werkt dan moet je je reeds dus iets verder laten opengaan? Of blaast er dan weer meer terug?

Ik denk dat het wel meevalt... Heb gister DO 25mm + Malossi recht + VL13 gekocht... Het eerste dat me opviel, is dat de doorlaat van dat 25mm spruitstuk exact hetzelfde is, dan dat van het normale Malossi recht spruitstuk dat ik heb liggen...

Re: Re: Re: VL12 prob

Originally posted by Bob

hoeveel geef je? :p

Nee, ik probeer het met het zo passend te maken en die reedstops iets verder naar binnen te buigen

Iedereen bedankt voor de uitleg, heb weer veel bijgeleerd.

ps: nog 1 vraag: Als je met grotere carb werkt dan moet je je reeds dus iets verder laten opengaan? Of blaast er dan weer meer terug?

Volgens het book van 2 stroke tuning(graham bell) wel. En ik vind het ook wel redelijk logisch. Maar de grote van je carb is ook afhankelijk van je cilinderinhoud en het aantal toeren dat je draait. Hoe meer toeren hoe korter een slag duurt (tijd), dus hoe minder tijd om te vullen, dus carb met grotere diameter kan meer mengsel doorheen. En met een grotere cilinderinhoud is het ook wel logisch dat er meer mengsel in gaat dan een kleinere, dus er moet meer mengsel door je carb heen.

Originally posted by Bart Nrg Mc2
Ik denk dat het wel meevalt... Heb gister DO 25mm + Malossi recht + VL13 gekocht... Het eerste dat me opviel, is dat de doorlaat van dat 25mm spruitstuk exact hetzelfde is, dan dat van het normale Malossi recht spruitstuk dat ik heb liggen...

vaag is dat...wij kregen die carb ook met veel moeite in dat spruistuk :S

Ik denk dat ik me dringend eens zo een boek ga halen.. lijkt me enorm interessant.
zal anders topic openen om eens te vragen welke allemaal goed zijn.

Back