This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

VL12 prob

Bob

Jaguar racer
Hello,
Ik heb gisteren een vl12 membraan in mijn scooter gezet, nu heb ik de indruk dat hij plots minder fel is. Ik heb hier een stuk weg waar ik altijd dezelfde snelhied haal en dat haalt hij nu nog steeds, dus heel veel van het trekken zal er niet af zijn....
Ik had wel het probleem dat ik de metalen beugeltjes die de klepjes moeten tegenhouden heb moeten verbuigen omdat ze er anders niet ingeraakten. Nu past het net...
Ik heb alles stevig aangedraaid en de dichting ertussen gedaan, dus ik dacht niet aan lekkage (maar ga nu toch even gaan checken of er iets uit komt langs de kant.

Heeft iemand van jullie een idee hoe dit komt? En wat de oplossing is?
De doorlaat van die VL12 was wel redelik wat groter als origineel , dus het lijkt me niet dat hij dan minder moet gaan trekken hé...

Greetjes
 
Originally posted by Ruud
een ander membraan hoeft niet beter te zijn op een setup...
Nee, maar met die grotere doorlaat.... dacht ik....
Dus het is ergens normaal dat hij minder goed gaat? en daar is nix anders aan te doen dan terug origineel te steken?

ps: meer effect bij 17.5mm carb? (haal ik het er af tot ik die heb )
 

dat is niet te zeggen.... op iedere setup is een ander membraan het beste...
 

Ik heb het gedeelte wat op mijn spruitstuk aan sluit(inlaat reedkage) kleiner gemaakt.....

Er zijn nog steeds veel mensen die denken dat groter beter is:'(
 
Originally posted by Bart


Ik heb het gedeelte wat op mijn spruitstuk aan sluit(inlaat reedkage) kleiner gemaakt.....

Er zijn nog steeds veel mensen die denken dat groter beter is:'(

zo dat ie precies op je spruitstukdoorsnee aansluit? waardoor krachtigere aanzuiging?
 
Daar zat wel een stukje plastic bij dat je in het membraan kon zetten, maar dat leek mij eerder een begrenzer?
Is een grotere doorlaat dan niet beter?

Is het mogelijk dat je je sproeier moet aanpassen bij een ander membraan? Geeft een beetje die indruk.
vroeger als ik gas loste 'pruttelde' hij een beetje, nu maakt hij bijna geen geluid meer bij gas lossen....
 

dat inlegstukje is om de stroming niet te belemmeren bij een malossi spruitstuk
 
Inlaatstuk [filler] is sowieso om het beter passend te maken @Malossi spruitstukken... Het is bedoeld voor een mooiere flow...

Bob; je zou een kunnen ophouden met op allerlei geforceerde manieren je scooter harder te laten rijden, met je originele uitlaat... Je hebt nu €50 uitgegeven voor 0,1% winst... Ik weet dat je geen andere uitlaat mag, maar hou dan op met dit soort onzin [en nee, ook een recht spruitstuk, HPI-ontsteking, 21mm enz, heeft geen zin]...
 
Ergens heb je wel gelijk hoor, maar het originele plan was gewoon carbon klepjes te zetten, maar daar ik dit aangeraden kreeg...
dit was idd een beetje onnodige kosten blijkbaar, maar al doende leert men dus.
Nu houd ik het bij een vario en grotere carb.
Ik zal vanaf nu proberen van alleen zinnige kosten te doen, en mijn scoot goed op te drijven 0?

Maar ontpic: dat kleine plastic ding is dus om de aansluiting van het spruitstuk passend te maken op het membraan..... Vond het al raar dat er daar een begrenser bij geleverd werd..... (idiote dealer, en idiote mij om da te geloven...)
 
Last edited:
Originally posted by $aint


zo dat ie precies op je spruitstukdoorsnee aansluit? waardoor krachtigere aanzuiging?

nee, spruitstuk en membraan opgevult(gedeeltelijk voor de slimmerikken) en aansluitend gemaakt. Kleiner volume, betere gasreactie en meer kracht onderin en naar mijn gevoel ook bovenin. Maar ik had de reedstops ook iets teruggebogen, dus ik weet niet exact hoeveel het scheelt. (schakel mb50)
 
Originally posted by Bart

Kleiner volume, betere gasreactie en meer kracht onderin en naar mijn gevoel ook bovenin.

Dat bedoelde ik ook.
Maar je maakt je spruitstuk doorsnede dan precies net zo groot als je carbdoorsnede neem ik aan?
 
Originally posted by Bart


Maar ik had de reedstops ook iets teruggebogen, dus ik weet niet exact hoeveel het scheelt. (schakel mb50)
Dus kleiner gemaakt? Het leek me logischer als je die verder weg boog? Met een brotere doorlaat dat je dan meer mengsel is je carter kreeg en dus ook betere prestaties...

Leg is ff uit waar mijn fout zit plz? ik leer hier weer is bij
 


Het heeft op een bepaald momente geen zin om ze verder te laten openen, de doorlaat wordt dan veel groter als de carb aan kan. En de kleppen zullen er langer over doen om te sluiten. Dus er kan wat meer mengsel teruggeblazen worden in die tijd. Dit is een beetje simpel uitgelegt.
 
Originally posted by $aint


Dat bedoelde ik ook.
Maar je maakt je spruitstuk doorsnede dan precies net zo groot als je carbdoorsnede neem ik aan?

Klopt, en zitten op elkaar vast met vloeibare pakking, hoeven toch nooit meer los . Spruitstuk is trouwens bij de carb 16mm (rond) en wordt iets groter langzaam aan. En sluit dan perfect op het membraan aan.
 
Originally posted by Bob
Hello,
Ik heb gisteren een vl12 membraan in mijn scooter gezet, nu heb ik de indruk dat hij plots minder fel is.

Wat is dan het probleem? Dat zo'n ding niet helpt met std pijp had ik je ook wel kunnen vertellen. Gewoon std ding terug zetten en vl12 verkopen...