Vivacity

Status
Not open for further replies.

Harveyopdieviva

New Member
Ik heb een paar dagen geleden een vivacity gekocht en hij liep perfect het is een blaauw kenteken model 2005 2takt en hij loopt al 60. Hij liep lekker maar daarna ineens niet meer die accu is leeg dus ik moet die opladen en dan werkt die elektrische start ook gelijk alleen hij loopt nu tijdelijk niet ineens ik denk dat het is door de bougie want de vorige eigenaar daar heb ik contact mee die zei ook ql dat die bougie vervangen kon worden dus dat ga ik doen want als ik hem kick start dan hoor ik de cilinder draaien maar vonkt hij gewoon niet denk ik kan iemand mij helpen ? Is dit het probleem of is er denken jullie meer aan de hand ?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb de vraag aan Chatgpt voor gelegd en die zegt het volgende :

Het lijkt erop dat het vervangen van de bougie inderdaad het probleem kan oplossen, aangezien de motor niet lijkt te vonken tijdens het starten. Het is mogelijk dat de bougie versleten of vuil is en geen vonk produceert, waardoor de motor niet kan starten.

Echter, er kunnen ook andere factoren zijn die van invloed zijn op de werking van de motor, zoals de brandstof- en luchtfilters, carburateur, ontstekingsspoel of de brandstoftoevoer. Het is dus belangrijk om de algemene conditie van de motor te controleren en ervoor te zorgen dat alle componenten goed werken.

Als u niet zeker weet wat het probleem is of hoe u het moet oplossen, kunt u het beste een ervaren monteur raadplegen. Zij kunnen u helpen het probleem op te sporen en het op de juiste manier te repareren.
 
Denk dat er weinig gedacht kan worden met de geboden informatie.
Ja helemaal gelijk
Post automatically merged:

Ik heb de vraag aan Chatgpt voor gelegd en die zegt het volgende :

Het lijkt erop dat het vervangen van de bougie inderdaad het probleem kan oplossen, aangezien de motor niet lijkt te vonken tijdens het starten. Het is mogelijk dat de bougie versleten of vuil is en geen vonk produceert, waardoor de motor niet kan starten.

Echter, er kunnen ook andere factoren zijn die van invloed zijn op de werking van de motor, zoals de brandstof- en luchtfilters, carburateur, ontstekingsspoel of de brandstoftoevoer. Het is dus belangrijk om de algemene conditie van de motor te controleren en ervoor te zorgen dat alle componenten goed werken.

Als u niet zeker weet wat het probleem is of hoe u het moet oplossen, kunt u het beste een ervaren monteur raadplegen. Zij kunnen u helpen het probleem op te sporen en het op de juiste manier te repareren.
Ja ik dacht ook al aan die luchtfilter want ik en een vriend van mij hadden die los gehaald en daarna weer erop gezet en toen werkte die ook niet meer maar ik ga eerst een nieuwe bougie regelen en dan kijk ik verder
 
Een vivacity is een scooter waar men veel op rijd, maar kwa onderhoud mag het geen geld kosten.

Ik denk dat je toevallig ook zo`n afgeschreven ding hebt aangekocht.. Zeker als je er goedkoop aan gekomen bent.
 
Een vivacity is een scooter waar men veel op rijd, maar kwa onderhoud mag het geen geld kosten.

Ik denk dat je toevallig ook zo`n afgeschreven ding hebt aangekocht.. Zeker als je er goedkoop aan gekomen bent.
Ja nee idd ik heb hem gekocht voor 150 euro dus was wel een goeie aankoop alleen hij zei al dat hij beetje harder geluid maakte kwam door de uitlaat maar dat is alweer weg toen ik hem kocht maar voor de rest was er niks miss mee met dat ding want hij liep letterlijk perfect maar ik heb die bougie ook alweer meteen besteld komt woensdag binnen dus dat is ook weer top maar ja hij is ook al beetje opgevoerd weetje hij is ontpropt en de varioring is er af hij loopt nu 60
En is ook nog niet perfect afgesteld dus dat wordt nog gedaan maar is blaauw kenteken dus ik mag niet gepakt worden want politie deze dagen is niet op die bikelife dingetjes
 
Een goede aankoop is dat je hem voor 150 euro hebt gekocht en het ding nog splinter nieuw is..

Niet een vivacity voor 150 euro, waarvan je aan de buiten kant al ziet hoe lang hij ongeveer nog te leven heeft.

En waar alles achter je carterkap al een tijd niet nagezien nog vernieuwd is.. Zeker als er al 31.000km of hoger op je teller staat, tenzij de teller ook al tich keer is verwisselt door eentje met een wat lagere km stand.

Een scooter voor die prijs word vaak de beurs wijd open trekken aan onderhoud.
 
Neem het maar alvast aan OP , eurokit kan zelfs via het internet zien hoe een scooter er uit ziet,
en van het uiterlijk kan hij zo door de carters van het motorblok kijken .
 
Neem het maar alvast aan OP , eurokit kan zelfs via het internet zien hoe een scooter er uit ziet,
en van het uiterlijk kan hij zo door de carters van het motorblok kijken .


Kan zeker niet zien hoe de scooter eruit ziet.. Maar 150 euro zal ook geen cadeautje zijn geweest. (of een cadeautje versleten onderdelen)

Vaak zie je advertenties op mp van mensen die 1 dag geleden een scooter hebben gekocht.. Niet meer lopend krijgen en dan alsnog weer op MP dumpen zodat het volgende zieltje ermee in ze maag zit.

Dit is wat je voor 150 euro koopt:


Een hele mooie opknapper.
 
Dus als ik het goed begrijp heb je een scooter gekocht zonder de papieren te controleren en rijdt je nu rond op een opgevoerde snor waarvan de identiteit niet vast ligt.
Niet erg slim.
En wil je bovendien, op een forum waar snortuning niet toegestaan is, hulp vragen om deze scooter weer op de openbare weg te krijgen!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top